سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

آشنایی با مکان‌های دیدنی اروپا

اگر تصمیم گرفتید در تعطیلات خود به اروپا سفر کنید، مکان‌های دیدنی و جذاب بسیاری  در انتظار شماست. بیشتر شهرهایی که در قاره اروپا واقع شده‌اند دارای آثار باستانی و مکان‌های دیدنی جذابی هستند که شما را شیفته خود می‌کند. انتخاب یک مکان مناسب برای سفر و گردش اندکی سخت است و ممکن است شما را سردرگم کند. به همین دلیل می‌توانید از این راهنما استفاده کنید و با مکان‌های دیدنی قاره اروپا آشنا شوید و یک یا چند مکان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید.

1. خانه آنه فرانک در آمستردام (Amsterdam – Anne Frank House)

این خانه در مرکز شهر آمستردام هلند واقع شده و یکی از مکان‌های دیدنی آن به حساب می‌آید. درواقع این خانه محلی است که آنه فرانک به همراه خانواده‌اش و 4 یهودی دیگر در طی جنگ جهانی دوم در آن پنهان شده بودند. آنه فرانک یک روزنامه‌نویس معروف یهودی بود که در جنگ جهانی از این دنیا رفت اما پدرش بعد از جنگ، دفتر خاطرات او را به چاپ رسانید و منتشر کرد و اینگونه او را به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های تاریخ تبدیل کرد. کتاب او به 51 زبان دنیا ترجمه شده است و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها به حساب می‌آید. این خانه بعدها توسط موزه خریداری شد و اکنون به‌عنوان موزه آنه فرانک شناخته شده است.

خانه آنه فرانک
خانه آنه فرانک
2. پارتنون در آتن (athens – Parthenon)

پارتنون به‌عنوان معبد سابق الهه یونانی آتنا و یکی از آثار تاریخی معروف در جهان است. این اثر در 432 سال پیش از میلاد در آتن، بر فراز تپه‌ای در آکروپلیس در یونان، ساخته شده است. اثر پارتنون، معماری یونانی کلاسیک را به نمایش می‌گذارد و یکی از بهترین نمونه‌ها در این نوع از سبک معماری است. بر سردر این معبد مجسمه‌هایی قرار گرفته است که اکنون بسیاری از قسمت‌های آن تخریب شده و از بین رفته است. این اثر تاریخی با توجه به شرایط آب و هوایی، جنگ و مشکلات ناشی از آن هنوز هم پابرجاست و بعد از هزاران سال هنوز زیبایی خاص خودش را دارد.

3. کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون (Barcelona – Sagrada Familia)

کلیسای کاتولیک عظیم رومی در بارسلونای اسپانیا که به نام ساگرادا فامیلیا معروف است روح معماری پر آوازه اسپانیایی را به نمایش می‌گذارد. این کلیسا ارتفاع زیادی داشته و سبک معماری آن بی‌نظیر است. آنتونی گائودی معمار نابغه جهان، طراح این بنا بوده و از سن 31 سالگی در سال 1884، شروع به ساخت این بنا کرد و تا زمان مرگش یعنی تا سال 1926 در حال ساخت و تکمیل آن بود. نمای تولد مسیح با چهار برج سر به فلک کشیده‌اش زیباترین قسمت این بنا به حساب می‌آید. این کلیسا یکی از زیباترین، مشهورترین و بی‌نظیرترین مکان‌های دیدنی در شهر بارسلون اسپانیا است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا
کلیسای کاتولیک عظیم رومی در بارسلونای اسپانیا که به نام ساگرادا فامیلیا معروف است.
4. دیوار برلین در برلین (Berlin – Berlin Wall)

دیوار برلین، دیواری به طول ۱۵۵ کیلومتر و ارتفاع 3/6 متر بود که پس از پایان جنگ جهانی و شکست حزب نازی آلمان تأسیس شد. این دیوار به مدت 28 سال شهر برلین را به قسمت شرقی و غربی تقسیم کرد (از سال 1961 تا 1989). دیوار برلین اصلی‌ترین نماد جنگ سرد بود که به پرده آهنین نیز شهرت داشت. بعدها این دیوار به‌وسیله افرادی خراب شد که از نقاط آلمان شرقی خود را به برلین رسانده بودند و سرانجام در سوم اکتبر سال 1990 فرو ریخت. امروزه بنابی یادبودی از دیوار برلین در محوطه تاریخیBernauer Strasse و در امتداد نوار مرزی دیوار سابق ایجاد شده است که هنوز هم می‌توان این اثر هنری را با غم و غصه نظاره کرد.

5. ساختمان اتومیوم در بروکسل (Brussels – Atomium)

در این بنا از ساختار اتم به‌عنوان یک ایده استفاده شده و بنایی مدرن و زیبا را در شهر بروکسل بلژیک خلق کرده است. درواقع ساختار اتم در این بنا 165 میلیارد بار بزرگ شده است. در این سازه از 9 گلوله فولادی بزرگ استفاده شده است که قطر آن‌ها 18 متر است و توسط بیست لوله به هم اتصال یافته‌اند. برای جابه‌جایی، مسافران از آسانسور و پله استفاده می‌کنند. جنس گلوله‌ها از آلومینیوم بوده اما در بازسازی‌های انجام شده به فولاد تغییر یافته است. عمر این سازه در حدود نیم قرن است اما همچنان زیبا و جذاب باقی مانده است، این اثر هنری علاوه بر نشان‌دهنده معماری زیبا و تاریخی خود، بیانگر صلح برای جهانیان بعد از جنگ جهانی بوده و از این طریق یک نماد به حساب می‌آید.

ساختمان اتومیوم
ساختمان اتومیوم در بروکسل
6. قلعه ماهیگیر در بوداپست (Budapest – Fisherman’s Bastion)

در گذشته بودا و پست توسط رود دانوب از هم جدا بودند و سمت بودا توسط اتحادیه ماهیگیرها به‌وسیله این قلعه محافظت می‌شد. این قلعه تاریخی توسط فریگش شولک در سال ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۵ ساخته شده و متشکل از قلعه‌های کوچک است که به‌وسیله پله‌های سنگی به هم متصل می‌شوند. درواقع 7 قلعه در این بنا مشاهده می‌شود که نماد و سمبل هفت طایفه مجار می‌باشند. باستیون ماهیگیر در پشت کلیسای ماتیاس قرار گرفته است که از طریق آن می‌توانید شهر را نظاره کنید و مناظر بسیار زیبایی را مشاهده کنید.

7. باغ‌های تیوولی دانمارک (Copenhagen – Tivoli Gardens)

اگر به پارک‌های تفریحی علاقه دارید پارک‌های تیوولی کپنهاک دانمارک یک مکان مناسب برای شما است. این پارک در سال 1843 بنا شده و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تفریحی جهان است که سالن کنسرت و سالن کنفرانس آن در فضای باز طراحی شده است و بازی‌های سرگرم‌کننده و کارناوال‌های بسیاری زیادی برای رده‌های سنی مختلف در آن وجود دارد. این پارک از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری دانمارک است؛ در این پارک 6 تالار قرار دارد که در آن موسیقی‌هایی به سبک‌های مختلف و به‌صورت زنده اجرا می‌شود.

باغ‌های تیوولی
باغ‌های تیوولی دانمارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تفریحی جهان است
8. کتابخانه کالج ترینیتی دوبلین در ایرلند (Dublin – Trinity College Library)

دوستداران کتاب و کتاب خوانی می‌توانند در سفر به اروپا به دوبلین بروند و در آنجا با مراجعه به کتابخانه کالج ترینیتی، بهترین و قدیمی‌ترین کتاب‌ها را مشاهده کنند. این کتابخانه به‌منظور آموزش روحانیون دوبلین در سال 1592 احداث شده است. درواقع دانشگاه ترینیتی یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های ایرلند است که‌ این کتابخانه در آنجا بنا شده است. هرروزه به‌جز روزهای امتحان دانشجویان این کتابخانه برای بازدید عموم باز است. ازجمله نسخه‌های خطی معروف در این کتابخانه، کتاب کلز و کتاب دورو، هنری جونز، اسقف Meath و معاون سابق رئیس دانشگاه، مربوط به سال ۱۶۶۰ می‌باشد.

9. دوبرونیک در کرواسی (Dubrovnik – Walls of Dubrovnik)

اگر سریال بازی تاج‌وتخت را می‌بینید به احتمال زیاد برای دیدن لوکیشن‌های آن در شهر دوبرونیک لحظه‌شماری خواهید کرد. این شهر در کنار آدریاتیک بنا شده و هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر دارای قلمرو دیوارهایی است که در قرن سیزدهم احداث شده و تا 65 متر ارتفاع دارد و طول آن تا دو کیلومتر نیز می‌رسد. دیوارهای آن شهر در زمان های قدیم از آن محافظت می‌کردند. قطر دیوار در برخی مناطق تا 6 متر نیز می‌رسد و سه ورودی برای آن در نظر گرفته شده است.

دوبرونیک
شهر دوبرونیک در کنار آدریاتیک بنا شده و هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.
10. کاخ شونبرون در وین (Vienna – Schonbrunn Palace)

قصر Schonbrunn در سال 1699 به‌عنوان یک قصر تابستانی در وین اتریش برای امپراتورهای هابسبورگ ساخته شد. این اثر تاریخی امروزه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از باشکوه‌ترین بناها با معماری سبک باروک (Baroque) است. واژه‌ی (Schonbrunn) در یکی از زبان‌های اتریشی قدیم، به معنای «چشمه زیبا» است. در این بنا 141 اتاق وجود دارد که تنها می‌توانید از 40 اتاق آن بازدید کنید. در این قصر فواره‌ها، مجسمه‌ها، یادبودها، درختان و گل‌هایی وجود دارد که شما را وادار می‌کند ساعت‌ها به آن نگاه کنید.

11. پل ریالتو در ونیز ایتالیا (Rialto Bridge- Venice)

پل ریالتو در ونیز ایتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آید، این پل نماد معماری فوق‌العاده‌ای است که به زمان رنسانس باز می‌گردد. این پل سنگی به‌صورت کمانی طراحی شده و بر روی باریک‌ترین بخش گراند کالنال در ونیز قرار دارد. آنتونیو دی پونته طراح این پل در مسابقه طراحی منتخب پل برنده شده و توانست معماری این پل را برعهده بگیرد. در زیر پل قوس 7.5 متری در نظر گرفته شده تا کشتی‌ها به‌راحتی از آن عبور کنند، اصول مهندسی در این پل کاملاً رعایت شده و ایمن است، این پل یکی از محکم‌ترین پل‌های ونیز می‌باشد. در زیر آب از ۱۲ هزار پایه‌ی چوبی استفاده شده تا وزن پل را تحمل کنند.

پل ریالتو
پل ریالتو در ونیز ایتالیا
12. موزه واسا در استکهلد (Stockholm – Vasa Museum)

واسا نام کشتی در قرن 17 میلادی است که درواقع تنها باز مانده آن به حساب می‌آید. این کشتی متعلق به خاندان سلطنتی بوده که به علت وزش باد و نقص فنی در عمق دریا غرق می‌شود. محققی به نام Andders Franzen در سال 1950 یعنی بعد از 333 سال آن را کشف کرده و از زیر دریا خارج می‌کند. با خروج این کشتی بسیاری از شی‌های باستانی، استخوان‌های خدمه و مجسمه‌های دیگر نیز یافت می‌شود که این کشتی را به یک موزه پر بازدید تبدیل کرده است.

13. فواره تروی در شهر رم (Rome – Trevi Fountain)

فواره تروی در منطقه Quirinale در رم واقع شده است. این فواره یکی از زیباترین فواره‌های جهان است که در سال 1732 به دستور پاپ کلمن 12 وم ساخته شده است. این فواره و حوضچه‌ها که به چشمه‌ی عشاق معروف است یک مکان دیدنی در شهر رم ایجاد کرده که بهتر است آن را از دست ندهید و برای یکبار هم شده به آنجا سفر کنید. آب فواره از چشمه‌ای به نام «سالونه» تأمین می‌شود که ۱۴ مایل با رم فاصله دارد. این فواره 26 متر ارتفاع و ۲۰ متر عرض دارد. مجسمه‌ای که در میانه فواره تروی قرار دارد نپتون (خدای دریا) است.

14. کلیسای هالگریمسکرکیا ریکیاویک در ایسلند (Reykjavik – Hallgrimskirkja)

کلیسای لوتری یک برج 244 طبقه با سبک مینیمالیستی است که ترکیبی از طراحی تجسمی و گوتیک را دارد و سر به فلک کشیده است. این کلیسا با طراحی فوق‌العاده خود یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان است که ارتفاع 75 متری دارد و برای ساخت این کلیسا 41 سال زمان صرف کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.