سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

سواحل آمالفی: ماسوله‌ای در سواحل  ایتالیا

شما هم با آوردن نام ایتالیا یاد شهر ونیز و رُم می‌افتید؟ به‌احتمال زیاد عکس‌های منطقه ساحلی آمالفی را ندیده‌اید.

آمالفی، منطقه‌ای رؤیایی در کنار سواحل ایتالیا است. شاید با دیدن عکس‌های این شهر به یاد شهر زیبای ماسوله خودمان بیفتید که با رنگ‌بندی زیبا و خانه‌های واقع شده در دامنه کوه، صحنه‌های دل‌نشینی به وجود می‌آورند. فرض کنید شهر زیبای ماسوله در کنار نوار ساحلی و دریا باشد. در واقع ویژگی جذاب دیگری که این منطقه دارد، نوار ساحلی آن است که در کنار کوه‌ها و صخره‌ها، دل ربایی آن را چند برابر می‌کند.

آمالفی یک منطقه بزرگ است که از چند شهر تشکیل‌شده است و به اندازه 40 کیلومترنوار ساحلی را در بر می‌گیرد. این شهرهای ساحلی زیبا در سواحل جنوبی شبه جزیره سالرنو و در منطقه کامپانیا ایتالیا واقع شده است. ساحل آمالفی در ۴۷کیلومتری جنوب شرق شهر ناپل است. خانه‌های روستایی رنگارنگ در میان صخره‌های تراشیده، گیاهان معطر، غذاهای ایتالیایی خوشمزه و آب‌های فیروزه‌ای دریا سفر دل‌نشینی برای شما ایجاد می‌کنند.

ساحل آمالفی تنها یک شهر نیست بلکه مجموعه‌ای از روستاها و شهرها مختلف است که هرکدام از آن‌ها منحصربه‌فرد هستند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با تعدادی از جاذبه‌های زیبای ساحل آمالفی آشنا کنیم.

این زیبایی شگفت‌انگیز در کنار سواحل امالفی بسیار حیرت انگیز است. آب‌وهوای این منطقه گرم و مدیترانه‌ای است، ماه می بهترین زمان برای دیدن سواحل آمالفی است.  هوای معتدل، شکوفه‌های زیبا و تعداد گردشگران نیز کم‌تر است و شما به راحتی می‌توانید از زیبایی‌های شهر استفاده کنید.

با مناطق و زیبایی این سواحل رؤیایی ایتالیا در پرشیا بیشتر آشنا شوید:

منطقه Sorrento
سورنتو نقطه شروع و یا نقطه پایان (با توجه به جهت حرکت شما) این سواحل زیبا است. این منطقه در سواحل آمالفی برای غواصی و ماهیگیری بسیار مناسب بوده و دارای غذاهای شگفت‌انگیز ایتالیایی می‌باشد. این منطقه دارای تپه‌های زیبا، دره‌های عمیق و کوه‌های تراشیده عظیم است. بهتر است از صنایع‌دستی این شهر نیز دیدن کنید، این صنایع‌دستی از چوب و گوش‌ماهی ساخته شده‌اند. علاوه بر این آثار منبت کاری بر روی مروارید نیز بسیار دیدنی است. این آثار در موزه هنری شهر سورنتو واقع شده‌اند.

شهر Atrani
اگر می‌خواهید از شر شهرهای شلوغ رها شوید به آترانی زیبا بروید. اگر چه به شهر آمالفی نزدیک است اما ظاهر متفاوتی دارد. خانه‌های رنگی در میان صخره‌ها، کلیساهای زیبا و فضای آرامش‌بخش آترانی سفر شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

شهر Positano
پوزیناتو یک روستای ساحلی با خانه‌های رنگارنگ و زیبا است. این شهر معروف‌ترین شهر ساحل آمالفی به حساب می‌آید.

شهر Amalfi
سفر به سواحل آمالفی بدون توقف در شهر آمالفی کار عاقلانه‌ای نیست. این شهر یک مرکز تجاری مهم در این سواحل محسوب می‌شود. شما می‌توانید نور خورشید را بر روی سواحل آن ببینید. در این شهر کلیسای جامع قرن 13 واقع شده و شما می‌توانید از این مکان‌ها و صنایع‌دستی و تزئینات آن دیدن کنید. این شهر حالت مسکونی داشته و بومیان منطقه در آن زندگی می‌کنند.

شهر Fiordo di Furore
شهر فورره یک شهر طبیعی و زیبا در سواحل آمالفی است، در این مکان پله‌های شیب‌دار و پل‌های زیبایی وجود دارد که در آن می‌توانید عکس‌های زیبایی ثبت کرده و به دور از هیاهوی شهرها استراحت کنید. منطقه ای که سواحل آن با شیب‌های کم و زیاد خود به سمت دریای فیروزه‌ای می‌روند. این منطقه یک آبدره زیبا است که بر روی آن پل‌ها و تونل‌های زیبایی ساخته شده است.

جزیره Capri
کاپری جزیره‌ای زیبا در سواحل آمالفی است که فاصله اندکی از سورنتو دارد در این جزیره غار دریایی وجود دارد که رنگ آب درون آن منحصربه‌فرد و به رنگ نئون آبی است.

شهر Ravello
شهر توریستی راولو در سواحل آمالفی یکی از مقاصد محبوب گردشگران می‌باشد. اگر در طول تابستان اینجا هستید، بهتر است در جشنواره موسیقی Ravello  شرکت کنید.

شهر Praiano
یکی دیگر از روستاهای ساکت و آرام که در ساحل آمالفی قرار دارد، شهر پرایانو است. این شهر زیبا را با پله‌های آن می‌شناسند. در سراسر شهر پله‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در شهر قدم بزنید.

شهر Vietri sul Mare
شهر ویتری سول ماره یکی از شهرهای شگفت‌انگیز ایتالیایی است که شما را خوشحال می‌کند. معماری آن همانند سایر شهرهای منطقه آمالفی می‌باشد. خانه‌های زیبا در میان صخره‌های تراشیده با سقف‌های سرامیکی و درب‌های هلالی شکل این شهر را محبوب کرده است. این شهر را یکی از دروازه‌های سواحل آمالفی می‌نامند.

در شهرهای این منطقه ایستگاه قطاری وجود ندارد و برای رفت‌وآمد باید از اتوبوس، قایق و ماشین کرایه‌ای استفاده کنید. هزینه هتل، مواد غذایی و رستوران در این منطقه اندکی بالا است و درصورتی‌که در فصل‌های خوب و مساعد به این منطقه بروید ممکن است اندکی هزینه‌های شما بالا رود. این منطقه به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند اما به دلیل گردشگری بودن منطقه افرادی که رستوران‌ها اتوبوس‌ها و … را در دست دارند، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. بنابراین برای ایجاد ارتباط با ساکنان آن بهتر است به زبان انگلیسی مسلط باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.