سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

هیجان‌انگیزترین آسانسور جهان در پارک ملی ژانجیای جی Zhangjiajie 

آسانسور شیشه‌ای Bailong در چین، سریع‌ترین، بلندترین و هیجان‌انگیزترین آسانسور جهان است؛ شاهکار مهندسی فوق‌العاده در ساخت آن باعث شده این آسانسور به یکی از جاذبه‌های گردشگری چین تبدیل شود. این آسانسور در پارک ملی ژانجیای جی در استان هونان چین قرار گرفته، منطقه‌ای که به صخره‌های بلند و دره‌های عمیق خود شهرت دارد؛ با ما همراه باشید تا این آسانسور شگفت‌انگیز را بیشتر بشناسید.

پارک ملی ژانجیای جی Zhangjiajie 

پارک ملی ژانجیای جی Zhangjiajie  یکی از بهترین و جذاب‌ترین پارک‌های ملی در چین است که شما می‌توانید در طی چند روز از زیبایی‌های آن دیدن کنید. این پارک ملی را می‌توان به 4 منطقه تقسیم‌بندی کرد؛ منطقه Gold Whip Stream در جنوب، منطقه Yuanjiajie در میانه که از طریق شهر Suoxiyu به شرق دسترسی دارد؛ کوه Tianzi در شمال و منطقه Yangjiajie در غرب که اخیراً توسعه یافته است. هر کدام از این مناطق دارای جاذبه‌های دیدنی و سرگرم کننده‌ای هستند که در قسمت زیر مشاهده می‌کنید.

آسانسور شیشه‌ای هیجان‌انگیز در منطقه Yuanjiajie قرار گرفته است؛ Yuanjiajie یکی از مناطق با پوشش گیاهی و میراث طبیعی جهانی است که در آن صخره‌های بلند و دره‌های عمیقی وجود دارد. پیش از این رانندگان برای حرکت در جاده‌های کوهستانی خطرناک این منطقه باید بیش از 3 ساعت زمان صرف می‌کردند و برای رسیدن به مکان‌های دیدنی این منطقه زمان زیادی اتلاف می‌شد و مسیر کوهستانی نیز بسیار خطرناک بود؛ اما شما می‌توانید با آسانسور شیشه‌ای Bailong در مدت زمان تقریباً یک دقیقه به این مکان بروید.

هیجان‌انگیزترین آسانسور جهان: آسانسور Bailong در پارک ملی ژانجیای جی

آسانسور شیشه‌ای هیجان‌انگیز Bailong در پارک ملی ژانجیای جی، در کنار یک صخره بزرگ در این پارک جنگلی واقع شده است. این آسانسور 335 متر ارتفاع دارد و مانند یک اژدها غول پیکر به سرعت به سمت آسمان حرکت می‌کند. ساخت این آسانسور از سال 1999 شروع شده و در سال 2002 با هزینه بالغ بر 180 میلیون یورو برای عموم مردم افتتاح گردید. در تاریخ 16 ژوئیه 2015 این آسانسور به صورت رسمی به عنوان سریع‌ترین، بزرگ‌ترین و بلندترین آسانسور جهان در گینس ثبت شد.

شما به محض سوار شدن در این آسانسور با سرعت و ظرف مدت کوتاهی به بالای صخره می‌رسید؛ در واقع این آسانسور شیشه‌ای در هنگام بالا رفتن در هر ثانیه 5 متر جابه‌جا می‌شود و هنگام پایین آمدن نیز این مسافت را در 66 ثانیه طی می‌کند که واقعاً شگفت‌انگیز است. البته اگر می‌ترسید می‌توانید در مدت زمان دو و نیم ساعت کوهنوردی به بالای صخره برسید و از بلندی این آسانسور را نظاره کنید. این آسانسور دارای ظرفیتی معادل با 4900 کیلوگرم است که در هر بار می‌تواند 50 مسافر را جابه‌جا کند؛ در هر ساعت ظرفیتی معادل با 4000 مسافر را دارد. این آسانسور در روزهای عادی از ساعت 08:00 – 17:30 و از ساعت 07:00 – 20:00 در تعطیلات عمومی مانند روز ملی آماده خدمت رسانی است. ممکن است در هوای نامساعد و طوفانی بسته باشد؛ بنابراین قبل از مراجعه بهتر است بررسی کنید. هزینه بلیت: CNY 72 ( ده و نیم دلار آمریکا) برای یک سفر و 144 CNY برای یک سفر رفت و برگشتی است و شما می‌توانید با این هزینه، یک تجربه لذت بخش و هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید.

در مورد این آسانسور بحث و جدال‌های زیادی صورت گرفت به طوری که در سال 2002 تا 2003 به مدت ده ماه بسته شد تا بتواند از نظر ایمنی بر روی تجهیزات آن کار شود و نگرانی‌های کارشناسان را برطرف کند؛ این منطقه یکی از مناطق زلزله خیز است و این امر ممکن است برای آسانسور و مسافران آن مشکلاتی به وجود بیاورد که امروزه با تجهیز کردن این مکان به ردیاب‌های زلزله امکان تخلیه سریع آسانسور وجود دارد. در نظریه مخالف دیگر کارشناسان معتقدند که این آسانسور می‌تواند گردشگران زیادتری را وارد منطقه کند و به محیط زیست فشار بیشتری وارد کرده و باعث خرابی آن شود؛ اما طراحان آسانسور، این مسئله را به این گونه توجیه می‌کنند که وجود آسانسور باعث می‌شود مسافران از مسیرهای کوهستانی به بالای صخره‌ها نروند؛ در نتیجه مسیرهای کوهستانی از آلودگی در امان خواهد بود. در واقع با وجود نقدها و مخالفت‌هایی که برخی کارشناسان به این آسانسور وارد کردند؛ اما ساخت آن فوایدی را نیز به دنبال داشت که در ادامه به آن می‌پردازیم:

فواید  هیجان‌انگیزترین آسانسور جهان: آسانسور ژانجیای جی
کوتاه کردن مسافت و زمان رسیدن به کوه

شما با استفاده از این آسانسور می‌توانید در طول روز در قسمت‌های مرتفع گشت‌وگذار کنید و شب را در پای کوه بمانید و نیازی به صرف ساعت‌های طولانی و عبور از مسیرهای خطرناک کوهستانی نیست.

عدم آسیب به محیط زیست

در گذشته که امکان حمل‌ونقل سریع گردشگران وجود نداشت؛ برخی از آن‌ها مجبور بودند که شبانه در کوه بماند. در این راستا هتل‌ها و مهمانخانه و سایر امکانات اسکان در کوه تعبیه شده بود؛ در برخی از فصل‌های سال و به دلیل اقامت مسافران در کوه این مناطق با خطر آلودگی مواجه شده و کم کم به ساختار طبیعی آن آسیب وارد می‌شد و دولت مجبور بود پول زیادی را برای جمع آوری زباله و پاک سازی آن در نظر بگیرد. امروزه به لطف احداث این آسانسور سریع دیگر نیازی نیست گردشگران در کوه اقامت کنند و این می‌تواند به مرور به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کمک کند.

منافع اقتصادی

بهره‌برداری از این آسانسور منافع اقتصادی زیادی برای افراد محلی به وجود آورد؛ پس از 4 سال کار تعداد کارمندان از 30 نفر به 200 رسید و این صنعت باعث افزایش گردشگران و همچنین فرصت‌های شغلی برای بومیان شد.

اطلاعات
– ممکن است در روزهای بارانی و طوفانی فعالیت آسانسور متوقف شود.

– در روزهای مه گرفته و بارانی مناظر طبیعی به وسیله ابرها پوشانده می‌شوند و دید چندانی ندارد؛ بنابراین بهتر است در روزهای آفتابی و صاف به این منطقه بروید.

– بیماران قلبی، روان پریش، افسرده و افرادی که شرایط ثابتی ندارند؛ بهتر است از این آسانسور استفاده نکنند.

– هنگام سوار شدن در آسانسور حرکت و پرش نکنید.

– ممکن است در برخی روزها شلوغ باشد و ساعاتی را در صف معطل شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.