سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

آشنایی با مقاصد گردشگری کشور هلند

هلند یک کشور پرجمعیت، متمدن و پیشرفته است که با جاذبه‌های گردشگری خود، سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب می‌کند. بخشی از زمین‌های این کشور، پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته‌اند و حدود 21 درصد از جمعیت آن در این زمین‌ها زندگی می‌کنند.

امروزه گردشگران زیادی به هلند سفر می‌کنند تا چشم‌اندازها و مناظر طبیعی آن را ببینند؛ با دوچرخه به مراکز تاریخی و جذاب سفر کنند و از تماشای آسیاب‌های بادی آن لذت ببرند. هلند در غرب و شمال خود دارای خط ساحلی است؛ این کشور از شرق با آلمان همسایه است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم‌جوار است. در فصل بهار باغ‌های رؤیایی هلند، یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور به‌حساب می‌آیند که نمایش زیبا و جسورانه‌ای از رنگ‌ها را به رخ می‌کشند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

هلند یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کشورهای جهان است؛ در این کشور جاذبه‌های گردشگری طبیعی، دست‌ساز، تاریخی و مدرن بسیار زیادی قرار دارد که چشم‌های هر فردی را به خود خیره می‌کند. پایتخت آن آمستردام نام دارد، اما ساختمان‌های اداری و وزاتخانه‌های کشور در لاهه بنا شده و آن را به پایتخت اداری هلند تبدیل کرده است. در هلند مردم به زبان هلندی صحبت می‌کنند که اندکی به زبان آلمانی شباهت دارد؛ اما اگر زبان انگلیسی بلد هستید نگران نباشید، زیرا بیش از 90 درصد مردم هلند می‌توانند به زبان انگلیسی حرف بزنند.

هلند از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال غربی اروپا قرار دارد و همان‌طور که اشاره کردیم از سمت شرق با آلمان و از جنوب با بلژیک هم‌مرز است. از غرب و از طریق دریای شمال با بریتانیا همسایه است و سراسر مرزهای شمالی آن به دریای شمال محدود می‌گردد. کشور هلند آب‌وهوای معتدل، مرطوب و دریایی دارد. یعنی زمستان‌های آن آن‌قدر سرد نیست و تابستان‌هایش نیز گرمای زیادی ندارد. بهتر است این مطلب از سایت پرشیا را دنبال کنید تا با مناظر و جاذبه‌های گردشگری کشور هلند بیشتر آشنا شوید.

دلتا ورکز
دلتا ورکز، یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن
1-دلتا ورکز

این سازه‌های ساخته دست بشر، بین سال‌های 1950 تا 1997 در قسمت جنوب غربی هلند و به‌منظور جلوگیری از پیشروی دریا به دلتای راین مویزه – شلت به وجود آمده است. شما می‌توانید در این سازه‌ها انواع سد، اهرم کنترل جریان آب، سیل گیر، کانال آب و خاکریز مشاهده کنید که طبق نظر انجمن مهندسان آمریکا یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن را به نمایش می‌گذارند.

2- جزایر فریزی غربی (Waddeneilanden)

این جزایر به‌صورت جزایر زنجیره‌ای در سواحل شمالی هلند قرار گرفته‌اند، این جزایر دریای شمال را از دریای کم‌عمق جدا می‌کنند و به‌عنوان جزایر فریزی شرقی تا شرق آلمان ادامه دارند. در این جزایر زیبا، شما می‌توانید با استفاده از دوچرخه به نقاط مختلف آن سفر کنید و از جاذبه‌ها و مناظر دیدنی آن لذت ببرید.

3- لیدن قدیمی‌ترین دانشگاه هلند

این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هلند بوده که در شهر لیدن قرار گرفته است. مرکز قدیمی لیدن یکی از بزرگ‌ترین مراکز شهری قرن هفدهم در هلند است. دانشگاه لیدن در سال 1575 توسط شاهزاده ویلم اورانژ تأسیس شد و به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی اروپا بیش از 6 هزار کارمند و 28 هزار دانشجو دارد. کتابخانه عظیمی در این دانشگاه برپا است که در آن 5 میلیون نسخه کتاب در دسترس می‌باشد و ” آلبرت اینشتین” از افرادی است که در این دانشگاه فعالیت داشته و موفق به کسب جایزه نوبل”فیزیک” شده است.

4- میدان Vrijthof در شهر ماستریخت Maastricht

میدان Vrijthof در شهر ماستریخت و در جنوب هلند قرار دارد که به خاطر وجود این میدان در شهر ماستریخت، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دو کلیسای زیبا و تاریخی سنت جان و سنت سرواتیوس (Saint Servatius) و قلعه‌های قدیمی در این شهر واقع شده و سالانه فستیوال‌های متعددی در میدان معروف Vrijthof برگزار می‌شود. این میدان به‌صورت سالانه و منظم میزبان جشنواره‌های بزرگی مانند جشنواره‌های پاییز و زمستان است.

میدان Vrijthof در شهر ماستریخت Maastricht
میدان Vrijthof در شهر ماستریخت Maastricht
5- موزه Rijksmuseum

موزه Rijksmuseum در آمستردام بزرگ‌ترین و معتبرترین موزه هنر و تاریخ در هلند است. این موزه مجموعه وسیعی از نقاشی‌های عصر طلایی هلندی شامل آثار ورمیر و رامبراند را به نمایش می‌گذارد. این موزه تا سال 2013، به‌طور کامل بازسازی شد، اما شاهکارهای اصلی آن همچنان سالم و پابرجا است. موزه ملی آمستردام حدود یک‌میلیون اثر هنری در اختیار دارد که مربوط به سالهای ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ است. حدود هشت هزار اثر در موزه به نمایش عمومی درآمده است. موزه مجموعه کوچکی از هنر آسیا را نیز در خود جای داده است.

6- آسیاب‌های بادی روستای Kinderdijk

یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور هلند، آسیاب‌های بادی و قدیمی آن است. امروزه بیش از 1000 آسیاب بادی در کشور هلند وجود دارد که بیشترین تعداد آن در روستای Kinderdijk می‌باشد که قدمت بسیار زیادی داشته و به سال 1740 باز می‌گردد. این آسیاب‌ها برای تخلیه آب اضافی از زیر آب راه‌های سطح دریا استفاده می‌شد و در حال حاضر به یکی از جاذبه های دیدنی کشور هلند تبدیل شده است.

7- پارک ملی هوخه ویلوه (Hoge Veluwe National Park)

این پارک با وسعت 55 کیلومتر مربع و با چمنزارها، تپه‌های شنی و جنگل‌هایی که در خود جای داده است یکی از زیباترین پارک‌ها و جاذبه‌های دیدنی هلند به‌حساب می‌آید. موزه Kröller-Müller با مجموعه وسیعی از نقاشی‌های وینسنت ون گوگ در داخل پارک قرار دارد. شما می‌توانید در این پارک از دوچرخه‌های رایگان استفاده کرده و با آن به قسمت‌های مختلف پارک بروید و از مناظر طبیعی آن لذت ببرید. این پارک از نظر حیات‌وحش نیز بسیار غنی می‌باشد و در آن گوزن، گراز، گوسفند وحشی، سمور، روباه و گورکن و پرندگان دیگر نیز یافت می‌شود.

باغ کونکهوف Keukenhof

8- باغ کونکهوف Keukenhof

باغ Keukenhof بزرگ‌ترین باغ گل جهان است که در نزدیکی شهر لیسه و لایدن قرار دارد و زیبایی و پیشرفت هلند را درزمینهٔ پرورش گل‌های زیبا، به رخ جهانیان می‌کشد. چیزی در حدود هفت میلیون پیاز گل لاله به‌صورت سالانه در این باغ کاشته می‌شود. این باغ از ماه مارس تا اواسط ماه مه به مدت دو ماه برای بازدید باز است. به‌طورکلی ۳۲ هکتار وسعت دارد و در آن ۴٫۵ میلیون گل لاله در ۱۰۰ گونه کشت شده است. این باغ گل یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری هلند به‌حساب می‌آید.

9- تالار شهرداری دلفت (Delft city Hall)

این بنای زیبا به سبک رنسانس ساخته شده و مکان آن در میدان Markt در کنار کلیسای جدید Nieuwe Kerk قرار دارد. اگر در سفر به هلند دوست دارید از مکان تاریخی دیدن کنید بهتر است به تالار شهرداری دلفت سر بزنید.

10- کانال‌های آبی آمستردام

کانال‌های آبی آمستردام در تمام شهر به‌صورت نیم‌دایره قرار گرفته‌اند و درگذشته برای حمل‌ونقل و مصارف اقتصادی استفاده می‌شدند. اما امروزه مکانی برای گردشگری است که در اطراف آن مراکز تفریحی نیز قرار داده شده است. سه کانال اصلی این کشور به نام‌های Herengracht ،Prinsengracht و Keizersgracht هستند. کمربند مرکزی در اطراف شهر به grachtengordel شهرت دارد.

11- کلیسای غربی The West Church

این کلیسا در شهر آمستردام واقع شده است و در سال 1966 محل عروسی ملکه بئاتریکس بوده و به همین دلیل شهرت پیدا کرده است. در این کلیسا یک برج 85 متری بلندی وجود دارد که محلی‌ها به آن “جان قدبلند” می‌گویند. مقبره نقاش معروف دوران باروک، «رامبراند» نیز در بیرون این کلیسا قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.