سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

آشنایی با مکان‌های دیدنی کره جنوبی

کره جنوبی یک کشور جذاب و کاملاً مدرن با شهرها زیبا و تکنولوژی‌های پیشرفته است که از نظر طبیعت و جاذبه‌های طبیعی نیز منحصربه‌فرد می‌باشد. شما با مسافرت به کره جنوبی مکان‌های دیدنی بسیار زیادی را پیش رو دارید که می‌توانید از آن‌ها لذت برده و با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم در مورد مکان‌های دیدنی کره جنوبی حرف بزنیم و زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری این کشور را به نمایش بگذاریم.

کره جنوبی کشوری است با آب‌وهوای گرم و مرطوب و باران‌های بسیار زیاد که در منطقه شرق آسیا در نیمه جنوبی شبه‌جزیره کره، بین کره شمالی و دریاهای ژاپن، چین شرقی و دریای زرد قرار گرفته است. این کشور نیمه کوهستانی، هر ساله توریست‌های بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. پایتخت این کشور سئول است و در واقع مقصد اصلی توریستی آن به‌حساب می‌آید. بیشتر افراد ساکن در کره جنوبی دین بودائی و مسیحی دارند و تعداد اندکی از آن‌ها کنفسیوسی و چوندوگیو هستند. زبان مردم کره‌ای است و در محیط‌های آکادمیک به زبان انگلیسی حرف می‌زنند.

حال که با مشخصات کلی این کشور آسیایی آشنا شدید بهتر است از مکان‌های دیدنی آن لذت ببرید.

1. کاخ گیونگ بوک گانگ

کاخ گیونگ بوک گانگ (Gyeongbokgung) یا کاخ شمالی یکی از بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین کاخ‌های کره جنوبی است که در سئول واقع شده است. این کاخ از سلسله چوسان باقی مانده که در اوایل سال 1395 ساخته شده است. کاخ گیونگ بوک گانگ بسیار بزرگ است و ساختمان‌های زیادی دارد که موزه ملی مردم‌شناسی و موزه ملی قصر کره جزء آن‌ها است و 4 ورودی آن هنوز هم پابرجا و به نمایش عموم گذاشته می‌شود. در محوطه کاخ، شما می‌توانید بسیاری از ساختمان‌های بازسازی شده را مشاهده کنید. این قصر بارها موردحمله ژاپنی‌ها قرارگرفته و بعد از گذشت سال‌ها بازسازی شده است. این کاخ از صبح تا 11 شب باز است و شما می‌توانید از تورهای راهنمایی آن‌که به زمان کره‌ای و انگلیسی است برای بازدید از قصر استفاده کنید.

کاخ گیونگ بوک گانگ
کاخ گیونگ بوک گانگ
2. برج ان سئول ( برج نامسان Namsan)

برج ان سئول بلندترین نقطه در سئول به‌حساب می‌آید که 480 متر بالاتر از سطح دریا است و 236.7 متر ارتفاع دارد. از آنجا می‌توانید مناظر بسیار زیبا و دیدنی را مشاهده کنید. این برج زیبا در سال 1969 تا 1971 به‌وسیله طراحی به نام جانگ جونگ ریول ساخته شد. برای رفتن به این برج می‌توانید از تله کابین استفاده کنید و به کوه نامسون برسید. سپس از آنجا تا کنار برج را باید پیاده‌روی کنید. این برج دارای سه قسمت ان پلازا، ان لابی و ان تاور می‌باشد؛ در بخش ان پلازا، موزه، کافه، مغازه‌های سوغاتی فروشی، رستوران و … قرار داده شده است و در بخش ان تاور دارای رستوران، لبه ترسناک و تلسکوپ قوی است.

3. خیابان میونگ دونگ (Myeongdong)

خیابان میونگ دونگ یکی از مهم‌ترین، شلوغ‌ترین و بهترین خیابان کره جنوبی برای خرید است. در این خیابان به‌روزترین و مدرن‌ترین وسایل مانند لوازم‌آرایشی و لباس یافت می‌شود. در میان این مغازه‌ها، کافه‌ها و اغذیه‌هایی نیز وجود دارند که غذاهای سنتی کره جنوبی را طبخ می‌کنند و از این طریق باعث جذب گردشگر شده‌اند. اگر قصد خرید ندارید می‌توانید در این خیابان قدم بزنید و با نگاه کردن به مغازه‌ها و ساختمان‌ها، با فرهنگ این مردم بیشتر آشنا شوید.

خیابان میونگ دونگ
خیابان میونگ دونگ
4. روستای بوکچُن هانُک (Bukchon Hanok)

این روستا یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین روستاهای کره جنوبی به‌حساب می‌آید، نام این روستا از کلمه hanok به معنای خانه‌های چوبی سنتی برگرفته‌شده که در این منطقه به‌وفور مشاهده می‌شود. در میان این خانه رستوران‌ها و کافی شاپ های بسیار زیادی با سبک مشابه با شهر احداث شده‌اند که می‌توانید با قدم زدن در بین کوچه‌های شهر و استفاده از مناظر طبیعی و غذا خوردن لذت خود از سفر به کره جنوبی را چند برابر کنید.

5. جزیره چهارفصل نامی (Nami Island)

این جزیره کره جنوبی چهارفصل را به بهترین، زیباترین و شاعرانه‌ترین شکل ممکن به نمایش می‌گذارد. شما در هر فصلی که به این جزیره سفر کنید، زیبایی‌های طبیعی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این جزیره هلالی شکل در نزدیکی شهر سئول واقع شده است. این جزیره در برخی از لوکیشن های فیلم‌های کره‌ای استفاده شده و وجود رنگ‌های جذاب متناسب با هر فصل در جزیره نامی آن را به زیباترین جزیره چهارفصل جهان تبدیل کرده است. فصل بهار شکوفه‌های بهاری و رنگ سبز زیبا همه‌جا را می‌پوشاند، فصل زمستان با برف همراه است و همه جای جزیره پوشش سفیدرنگی دارد، پاییز فصل برگ‌های طلایی در جزیره به رنگ زرد خود خودنمایی می‌کند و تابستان نیز سرسبز و دل‌نشین است.

جزیره چهارفصل نامی
جزیره چهارفصل نامی
6. کاخ چانگ دیوک گونگ (Gyeongbukgung)

این کاخ بعد از کاخ گیونگ بوک گان یکی از معروف‌ترین کاخ‌های کره جنوبی و دومین ویلای سلطنتی آن‌ها به‌حساب می‌آید که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ به کاخ شرقی نیز شهرت دارد. این کاخ در سال 1405 تأسیس شد اما با یورش ژاپنی‌ها بخشی از آن تخریب و درنهایت در سال 1611 دوباره بازسازی شد. این کاخ بزرگ و سلطنتی دارای سه بخش باغ مخفی در پشت، محوطه عمومی کاخ و اقامتگاه خاندان سلطنتی است. در ابتدای مسیر کاخ یک پل به نام گیوم چونگیو وجود دارد که باید در ابتدا از آن عبور کنید. شما می‌توانید در این کاخ فضاهای سبز زیبا، ساختمان‌ها با معماری قدمی، حوضچه‌ها و مجسمه‌های زیبایی را مشاهده کنید.

7. بازار گوانگجانگ Gwangjang Market

بازار گوانگجانگ یکی از مکان‌های دینی کره جنوبی به‌حساب می‌آید که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این بازار از بازارهای قدیمی کره جنوبی است و در سال 1905 تأسیس شده است که هم بین بومی‌ها و هم گردشگران محبوبیت زیادی دارد. این بازار اولین بازار کره جنوبی بود که توانست پارچه‌ها، ابریشم‌ها و ساتن را در اختیار مردم قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به این بازار علاوه بر خرید، خوراکی‌های خوشمزه و سنتی کره جنوبی مانند کیمبپ (رول برنج)، بیندائتوک (نوعی پنکیک) و مکگئولی را امتحان کنید.

ازار گوانگجانگ
ازار گوانگجانگ
8. بازار ماهی نوریانجین ( Noryangjin Fish Market)

این بازار در واقع نوعی بازار ماهی‌فروشان در کره جنوبی است که به‌صورت شبانه‌روزی باز است و شما در هر ساعت از روز و شب می‌توانید به آن مراجعه کنید. اگر از ماهی و بوی آن خوشتان نمی‌آید؛ بهتر است به این بازار نزدیک نشوید. چون بوی ماهی تازه و فراورده‌های دریایی همه‌جا را گرفته است. در این بازار شما می‌توانید تمام ماهی‌ها و فراورده‌های دریایی را به‌صورت تازه خریداری کنید. در اطراف آن رستوران‌های دریایی نیز وجود دارد که این غذاها را طبخ می‌کنند.

9. خیابان اینسا‌دونگ (Insadong)

اگر می‌خواهید با فرهنگ سنتی کره جنوبی آشنا شوید بهتر است به خیابان اینسادونگ بروید. این خیابان پر از مغازه‌های سنتی با صنایع‌دستی است که شما را میخکوب می‌کند. ظروف سفالی، سرامیکی، وسایل خوشنویسی شده، عتیقه‌ها و … در این خیابان به‌وفور یافت می‌شوند. خانه‌هایی از جنس چوب، دست‌فروش‌ها و در برخی روزها اجراهای خیابانی، خیابان اینسادونگ سئول را به جذاب‌ترین خیابان کره جنوبی تبدیل کرده است. در کوچه‌های این خیابان هنوز هم می‌توانید نقاش‌هایی را مشاهده کنید که به نقاشی و فروش محصولات خود مشغول هستند.

خیابان اینسا‌دونگ
خیابان اینسا‌دونگ
10. رود چونگ‌گیه‌چون (Cheonggyecheon Stream)

رودخانه چونگ گیه چون 10 کیلومتر طول دارد که از وسط شهر سئول پایتخت کره جنوبی عبور می‌کند. این رودخانه حیات و منظره زیبایی به شهر بخشیده است. در طول جشنواره‌ها و روزهای باستانی و کریسمس اطراف آن را با فانوس‌ها و چراغ‌هایی تزئین می‌کنند. نکته جالب در مورد این رود، مصنوعی بودن آن است. این رود ساخته دست بشر است که امروزه به مکانی زیبا و آرامش‌بخش برای گردشگران و بومی‌ها تبدیل شده است. دو طرف رود پیاده‌روهایی تعبیه شده که می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با آرامش کامل و در زیر نور چراغ‌های شهر در اطراف قدم بزنید.

11. باغ DDP Rose Garden

این باغ زیبا در کره جنوبی، به دلیل رزهای نورانی‌اش شهرت یافته است و بیشتر زوج‌های جوان در سفر خود به کره جنوبی به این باغ سر می‌زنند. در این باغ 25550 گل رز به‌صورت LED قرار گرفته‌اند که در تاریکی شب صحنه بسیار زیبا و رمانتیکی را ایجاد می‌کنند؛ به‌طوری‌که یک جاده زیبا، نورانی و درخشان از گل‌های رز سفید را مشاهده خواهید کرد. حتماً دلیل انتخاب این تعداد گل رز برای شما سؤال‌برانگیز است؛ تعداد 25550 گل رز در واقع تعداد روزهای پس از آزادی کره جنوبی را نشان می‌دهد. این باغ در هفتادمین سالگرد استقلال کشور کره جنوبی افتتاح شده که با احتساب 365 روز سال، چیزی معادل با 25550 گل رز در این باغ به نمایش در آمده است.

باغ DDP Rose Garden
باغ DDP Rose Garden
12. بازار دونگ دمون (Dongdaemun)

اگر عاشق خرید هستید بهتر است به بازار دونگ دمون کره جنوبی سر بزنید. این بازار سنتی از بازارچه‌های زیادی تشکیل شده است و می‌توانید در آنجا انواع لباس‌ها، پارچه، وسایل الکترونیک و متفرقه را خریداری کنید. این بازار در روز و شب باز است، اما در شب‌ها شور و هیجان بیشتری در آن موج می‌زند. علاوه بر خرید می‌توانید در رستوران‌های موجود در این بازار و اطراف آن نیز توقفی داشته و از غذاهای سنتی کره جنوبی امتحان کنید.

13. شهربازی اورلند (Everland)

اگر به دیزی لند علاقه دارید می‌توانید به ورژن کره جنوبی آن یعنی Everland بروید. اورلد بهترین شهر بازی کره جنوبی است که روز هیجان‌انگیزی را برایتان رقم می‌زند. در ورودی این شهر بازی یک درخت بزرگ و عظیم 13 متری وجود دارد که می‌توانید با آن عکس بیندازید. ترن هوایی بزرگ و مرتفع موجود در این پارک می‌تواند هیجان وصف ناشدنی را در شما به وجود بیاورد، شما می‌توانید به باغ‌وحش این شهر بازی رفته و از دیدن حیوانات آن لذت ببرید. آتش‌بازی در شب‌ها همراه با موسیقی بسیار لذت بخش است. علاوه بر این رژه‌ها و کارناوال هایی با لباس‌های سنتی و اسطوره‌ای کره جنوبی در این پارک اجرا می‌شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

1 نظر
  1. عبداله زارع می گوید

    مطلب خیلی خوبی هست، البته کاخ گیونگ بوک گانگ تا غروب آفتاب باز است و ما نتوانستیم وارد آن شویم:-(
    عکس گرفته شده احتمالا از کاخ و برج ریاست جمهوری کره گرفته شده است که روبروی سفارت آمریکا در سئول است
    خیابان میونگ دونگ خیلی شلوغ است و از طریق زیر گذری طولانی از کاخ شرقی می توان پیاده تا آنجا رفت و صرافی های زیادی دارد و نزدیک سفارت چین. عکس فعلی خیلی خلوت است و دستفروشان غذاهای متنوعی در اینجا می فروشند که غذای حلال هم می فروشند.
    بزرگترین مسجد کره جنوبی هم در سئول هست که متولی آن عربستان سعودی است.
    در سئول جاهای دیگری هم هست که زیباست مثل مجتمع جئوکس که یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیا در آن است یا موزه خطای چشم ، موزه مادام توسو ، گشت دریایی و …
    شهر های بوسان و گیمهه هم بسیار زیبا هستند و بزرگترین پارک آبی آسیا در این منطقه هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.