سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

بهترین زمان برای مسافرت به ارمنستان

هر کشور با توجه به نوع آب‌وهوا و رویدادهای مهمی که در آن برگزار می‌شود؛ در برخی از ماه‌های سال پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران است. بنابراین زمانی که تصمیم به سفر می‌گیریم؛ همیشه این سؤال برایمان پیش می‌آید که کدام ماه‌ سال برای مسافرت مناسب‌تر و به صرفه‌تر می‌باشد؟ یکی از این کشورها که مکان‌های دیدنی و آب‌وهوای مناسب دارد؛ ارمنستان است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک، آب‌وهوای غالب کشور زیبای ارمنستان را نشان می‌دهد. دمای متوسط در این کشور از 2 درجه سانتی گراد تا 36 درجه سانتی گراد است؛ در زمستان هوای این کشور بسیار سرد می‌شود و مناطق شمالی آن پوشیده از برف خواهد بود؛ در مقابل تابستان گرمی نیز دارد. ماه‌های ژوئن تا سپتامبر داغ‌ترین ماه‌های سال است که دمای آن به 40 درجه سانتی گراد می‌رسد. با ما همراه باشید تا با بهترین زمان برای مسافرت به ارمنستان آشنا شوید.

مسافرت به ارمنستان در ماه ژانویه: درجه دما 2.7 درجه سانتی گراد

معمولاً بهتر است در ماه‌های سرد سال به ارمنستان نروید؛ زیرا دمای هوا خیلی سرد است؛ با این حال اگر به برف علاقه دارید؛ این ماه بهترین زمان برای مسافرت به ارمنستان می‌باشد. هزینه اقامت در این فصل از سال در ارمنستان بسیار ارزان‌تر از ماه‌های گرم سال است. درصورتی‌که به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید؛ بهتر است در این ماه به ارمنستان بروید و از ورزش‌های زمستانی در کوه‌های پوشیده از برف لذت ببرید.

مسافرت به ارمنستان در ماه فوریه: دمای هوا 5.3 درجه سانتی گراد

همانند ماه ژانویه، فوریه نیز هوای سردی داشته و به همین دلیل کشور ارمنستان خلوت و آرام است؛ درصورتی‌که به برف و ورزش‌های برفی علاقه دارید؛ بهتر است در این ماه به ارمنستان بروید تا از قیمت‌های ارزان هتل‌های آن نیز بهره‌مند شوید؛ البته لباس زمستانی را فراموش نکنید.

مسافرت به ارمنستان در ماه مارس: دمای هوا 8.9 درجه سانتی گراد

در ماه مارس، فصل بهار به آرامی وارد ارمنستان می‌شود. این زمانی است که طبیعت بیدار شده و کشور ارمنستان سرسبزتر است. دما هنوز هم کم است؛ بنابراین باز هم کشور آرام و خلوت بوده و در جاذبه‌های گردشگری آن خبری از جمعیت زیاد گردشگران نیست.

مسافرت به ارمنستان در ماه آوریل: دمای هوا 14.6 درجه سانتی گراد

آوریل مرطوب‌ترین ماه سال در ارمنستان است؛ بنابراین بهتر است از مسافرت در این فصل از سال اجتناب کنید. اما اگر مصمم هستید در ماه آوریل به ارمنستان بروید؛ لباس مناسب و چتر همراه خود داشته باشید. البته آب‌وهوای ارمنستان در ماه آوریل به علت نوسانات ارتفاع و عوامل دیگر متفاوت می‌باشد.

مسافرت به ارمنستان در ماه مه: دمای هوا 20.1 درجه سانتی گراد

ماه مه در ارمنستان با باران‌های سنگین شروع می‌شود؛ بنابراین بهترین زمان برای مسافرت به ارمنستان اواخر ماه مه و اوایل ژوئن است. البته در ماه مه جشنواره‌های محلی در ارمنستان اجرا می‌شود که درصورت علاقه‌مند بودن به آن‌ها می‌توانید در این ماه به ارمنستان بروید.

ژوئن بهترین ماه برای سفر به ارمنستان: دمای هوا 26.6 درجه سانتی گراد

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم ماه ژوئن بهترین زمان برای مسافرت به کشور ارمنستان است. طبیعت بسیار زیبا است و ریزش باران بسیار کم شده است؛ در این ماه علاوه بر بازدید از منظره‌ها و مکان‌های دیدنی می‌توانید از رویدادهای فرهنگی و سنتی مانند جشنواره Sheep Shearing در 9 ژوئن و جشنواره نان در 10 ژوئن دیدن کنید و از آن لذت ببرید.

مسافرت به ارمنستان در ماه جولای: دمای هوا 29.3 درجه سانتی گراد

در ماه جوای رطوبت هوا کمتر شده و هوا گرم‌تر می‌شود. این ماه یکی از شلوغ‌ترین ماه‌های سفر به ارمنستان است؛ بنابراین اگر گرما و شلوغی شما را اذیت نمی‌کند؛ می‌توانید در ماه جولای از زیبایی‌های طبیعت ارمنستان لذت برده و از مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. باوجود این واقعیت که ماه جولای داغ‌ترین ماه محسوب می‌شود، اکثر جشنواره‌ها در این ماه برگزار خواهد شد؛ جشنواره‌هایی مانند جشنواره Syunik Mulberry، جشنواره Vardavar Water، فستیوال فیلم بین‌المللی Golden Apricot Yerevan، Yerevan Color Run و فستیوال Watermelon در این ماه برگزار می‌شوند و بسیار جذاب و دیدنی هستند.

مسافرت به ارمنستان در ماه آگوست: دمای 29 درجه سانتی گراد

همانند ماه جولای، ماه آگوست نیز یکی از گرم‌ترین ماه‌های سال است؛ با این حال در کشور ارمنستان همچنان رویدادهای مهمی برگزار می‌شود تا مردم و بازدید کنندگان را سرگرم نگه دارد. دوستداران فرهنگ و سنت می‌توانند از جشنواره Taraz به عنوان یک روز بین‌المللی لباس لذت ببرند؛ علاوه بر این دوستداران گوشت و غذاهای کبابی نیز می‌توانند به فستیوال Barbecue در Akhtala بروند.

مسافرت به ارمنستان در ماه سپتامبر: دمای هوا 25.9 درجه سانتی گراد

اواخر سپتامبر یک زمان منحصر به فرد دیگر برای مسافرت به ارمنستان است؛ زیرا هوا خنک‌تر شده و شرایط بهتری برای بازدید از مکان‌های دیدنی فراهم می‌شود. ماه جولای و سپتامبر پر از فستیوال‌های مختلف و سرگرم کننده است. جشنواره فرش در 8 سپتامبر در Dilijan، فستیوال بین‌المللی بالون از 15 تا 18 سپتامبر در Yerevan، فستیوال Harissa در 15 سپتامبر، جشنواره‌های دسرهای سنتی ارمنستان Gata در 22 سپتامبر در Khachik و فستیوال Erebuni-Yerevan در 29 تا 30 سپتامبر از جشنواره‌های زیبا و سرگرم کننده در ماه سپتامبر در کشور ارمنستان است که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

مسافرت به ارمنستان در ماه اکتبر: دمای هوا 16.1 درجه سانتی گراد

اکتبر یکی دیگر از ماه‌های مناسب برای سفر به ارمنستان است. پاییز شروع شده و رنگ‌های زیبا شهر را پوشانده است و یکی از زیباترین فصل‌های ارمنستان به حساب می‌آید. بر خلاف ماه‌های پیش در ماه اکتبر جشنواره زیادی برگزار نمی‌شود؛ تنها دو جشنواره در تقویم ذکر شده است که یکی از آن‌ها جشنواره  بین‌المللی انیمیشن می‌باشد که در 28 اکتبر تا 3 نوامبر در ایروان برگزار می‌شود. به غیرازآن درصورتی‌که قصد دارید در اکتبر به ارمنستان بروید؛ تنها می‌توانید از مکان‌های دیدنی آن بازدید کنید. لباس گرم به همراه داشته باشید زیرا شب‌ها اندکی هوا سرد می‌شود.

مسافرت به ارمنستان در ماه نوامبر: دمای هوا 9.6 درجه سانتی گراد

در نوامبر درجه حرارت هوا کم شده و کشور خود را برای زمستان آماده می‌کند. هیچ جشنواره‌ای در این ماه برگزار نمی‌شود؛ اما درصورتی‌که ترجیح می‌دهید در هوای سردتر به ارمنستان بروید و در میان سیل عظیمی از گردشگران نباشید؛ بهتر است ماه نوامبر را انتخاب کنید. لباس‌های گرم به همراه داشته باشید.

مسافرت به ارمنستان در ماه دسامبر: دمای هوا 4 درجه سانتی گراد

همانند سایر ماه‌های زمستانی ارمنستان دسامبر نیز آرام است؛ گردشگران کمتری در این ماه به ارمنستان می‌روند؛ در برخی از روزها و شب‌ها درجه حرارت هوا به صفر درجه سانتی گراد می‌رسد؛ شما حتی می‌توانید در دامنه کوه‌ها به ورزش اسکی بپردازید؛ زیرا پوشیده از برف است.

مناسب‌ترین زمان برای مسافرت به ارمنستان

همه چیز به خود شما بستگی دارد؛ اگر از سرما خوشتان نمی‌آید و  تمایلی به دیدن مکان‌های دیدنی در فصل زمستان ندارید؛ بهتر است در ماه‌های سرد سال به ارمنستان نروید. علاوه بر این ماه‌های آوریل و مه نیز به دلیل بارش‌ها زیاد برای مسافرت مناسب نمی‌باشند. ماه‌های گرم‌تر سال مانند ماه جولای، آگوست و سپتامبر، سیل عظیمی از گردشگران وارد ارمنستان می‌شوند و جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.