سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

بهترین مکان‌های دیدنی آنتالیا

آب‌وهوای فوق‌العاده، سواحل زیبا و فیروزه‌ای، ماسه‌های طلایی، معماری زیبا و منحصربه‌فرد و مکان‌های دیدنی جذاب باعث شده تا شهر رنگارنگ آنتالیا ترکیه مقصد گردشگری تعداد بی‌شماری از مسافران باشد. این شهر توانسته در چند سال اخیر به یکی از جذاب‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای گردشگری جهان تبدیل شود. ازآنجایی‌که کشور ترکیه به ایران نزدیک است، سالانه تعداد زیادی از هم‌وطنانمان برای تفریح به این کشور سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهتر است به آنتالیا بروید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید.

1. دروازه هادریان آنتالیا (Hadrian’s Gate)

اگر به دیدن مکان‌های تاریخی علاقه دارید، حتماً از دروازه هادریان خوشتان می‌آید. این دروازه یکی از آثار باستانی و تاریخی کشور ترکیه است که به نام اوچ قاپیلار نیز شهرت دارد. این دروازه در قدیم قسمتی از یک دیوار بزرگ بوده که به‌صورت سرتاسری دور شهر قرار داشت. جنس سنگ‌های آن مرمر و به‌صورت سه قوسی و با حکاکی‌های جذابی طراحی شده است. این دروازه به‌عنوان ورودی اصلی شهر کالیسی مورداستفاده قرار می‌گرفت. دروازه هادریان، درواقع قسمتی از دیواری است که به‌افتخار سفر و بازدید هادریانوس، امپراتور روم، از شهر در سال 130 پس از میلاد مسیح ساخته شده است.

2. شهر قدیمی کالیسی (Kaleici)

این شهر پر از کوچه‌های باریک و پرپیچ و خم و خانه‌های زیبای چوبی است. شهر کالیسی زیبا در زمان امپراتوری رم تأسیس شده است و نقش حفاظتی برای بندرگاه را داشته و به‌عنوان مکانی برای عبور دادن محصولات به شرق استفاده می‌شد. دورتادور شهر را دیوارهای سنگی و دروازه‌های محکم پوشانده که اکنون تنها دو دیوار و یک دروازه از شهر کالیسی به‌جامانده است. به‌طور مثال دروازه هادریان که در قسمت قبل توضیح دادیم یک بنای باشکوه رمی است که در شهر کالیسی قرار دارد.

آنتالیا ترکیه
دروازه هادریان آنتالیا
3. موزه آنتالیا (Antalya Müzesi)

موزه آنتالیا دارای مجموعه‌ای کامل و جامع از ثروت‌های ترکیه است. البته این موزه از ساعت 9 صبح تا 6 و نیم بعدازظهر باز است و برای ورود آن باید هزینه بپردازید. در این موزه می‌توانید وسایل و ابزارهایی از عصر حجر تا عصر برنز و سنگ را مشاهده کنید؛ وسایلی از دوره‌های رم باستان، دوره بیزانس، دوره سلجوقی ترک و دوره عثمانی در این موزه نگهداری می‌شود. مجسمه‌های منصوب به مجسمه خدایان که توسط باستان شناس ترکیه‌ای ساخته شده در این موزه خودنمایی می‌کند. تابوت‌هایی از جنس سنگ و متعلق به قرن دوم پس از میلاد مسیح، سکه‌ها و آثار طلایی بسیار زیادی در این موزه قرار دارد که از دیدن آن‌ها پشیمان نمی‌شوید.

4. مسجد ییولی مناره آنتالیا (Yivli Minare Mosque, Antalya)

مسجد Yivli Minare یک بنا متعلق به قرن 13 میلادی می‌باشد و هنوز هم از آن استفاده می‌شود. این بنا به دست سلطان Alaeddin Keykubad، ساخته شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا به‌حساب می‌آید که به‌خوبی معماری زیبای سلجوقی را به نمایش می‌گذارد. این مسجد با کاشی‌های آبی‌رنگ خود یکی از نقاط محبوب در شهر کالیسی به‌حساب می‌آید. مسجد ییولی 125 متر ارتفاع دارد و روی یک پایه‌ی مربع سنگی ساخته شده و دارای هشت بخش فلزی است.

موزه آنتالیا
موزه آنتالیا
5. قلعه رومیان آنتالیا (Roman Fortress)

قلعه رومیان آنتالیا با 14 متر ارتفاع در قرن دوم بنا شده و اینک یکی از جاذبه‌های گردشگری در پارک کاراعلی اغلو آنتالیا می‌باشد. شما می‌توانید از این قلعه چشم انداز غروب زیبا و گسترده‌ای را به نظاره بنشینید. این مکان مناسب افرادی است که می‌خواهند در یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا تجربه پیک‌نیک فوق‌العاده‌ای داشته باشند. در اطراف باغ و قلعه، کافی‌شاپ‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

6. آمفی‌تئاتر اسپندوس (Aspendos)

اسپندوس یکی دیگر از مکان‌های پربازدید و دیدنی در شهر ترکیه است. درصورتی‌که به دیدن مکان‌های باستانی علاقه دارید بهتر است اسپندوس را از نزدیک ببینید. آمفی تئاتر اسپندوس در شرق آنتالیا، منطقه‌ای تاریخی به نام سریک (Serik) قرار گرفته است؛ امفی تئاتر اسپندوس کمی خارج از شهر آنتالیا است و از بنای دینی و معروف جهان می‌باشد. این بنای تاریخی به‌صورت نیم‌دایره ساخته شده، قطر آن 96 متر است و ظرفیتی بالغ بر 12000 نفر دارد. این بنا در سال 155 میلادی به سبک معماری رومی و سراسر از تراش سنگ‌های عظیم به وجود آمده است.

آنتالیا ترکیه
آمفی‌تئاتر اسپندوس
7. شهر پرگ (Perge) آنتالیا

پرگ در 18 کیلومتر شهر آنتالیا ترکیه قرار گرفته است. در این شهر معماری رومی و باستانی را به وفور مشاهده می‌کنید؛ زیبایی این شهر در استادیوم، معابد و بناها، جاده درختکاری شده با سنگفرش، سالن‌های تئاتر رومی، بازار، حمام‌ها و … آن نهفته می‌باشد. اگرچه فاصله این منطقه از آنتالیا اندکی دور است، اما اگر مایلید با جاذبه‌های معماری رومی آشنا شوید، بهتر است به پرگ بروید.

8. غار کارائین در آنتالیا (Karain Cave)

غار کارائین یک مکان باستانی قدیمی در روستای Yağca در 27 کیلومتری شمال غرب آنتالیا است که قدمتی 25000 ساله دارد. طبق شواهد در این غار انسان‌های اولیه حضور داشتند و در آن ابزارهای شکار و زندگی که از عاج و سنگ ساخته شده، یافت شده است که اینک در موزه تاریخ تمدن آناتولی قرار دارد. این غار یکی از مکان‌های دیدنی و محافظت شده آنتالیا ترکیه است. جنس بدنه و سنگ‌های آن از سنگ‌های تراورتن آهکی است؛ این غار مکان استراتژیک و مخفی داشته و برای استتار از دست دشمن استفاده می‌شد. بعد از ورود به غار سه تالار ورودی می بینید؛ در کنار درب ورودی یک موزه کوچک قرار دارد که در آن آثار باستانی متعلق به 160000 سال قبل مسیح به نمایش گذاشته شده است.

آنتالیا ترکیه
غار کارائین در آنتالیا
9. روستاهای المپوس و چیرالی (Olympos و Cirali) در آنتالیا

روستاهای دوقلو Olympos و چیرالی مکان خاص و منحصربه فرد در فهرست مکان‌های پربازدید در آنتالیا است. این دو روستا در کنار سواحل و خرابه‌های شهر قدیمی المپوس در لیکیه قرار گرفته‌اند. د نزدیکی دهکده چیرالی آنتالیا دریچه‌های گاز دائمی Chimaeraوجود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است.

10. غار داملاتاش Damlatas آنتالیا

این غار زیبا بیش از 15 هزار سال قدمت دارد و به‌صورت اتفاقی در سال ۱۹۴۸ توسط یک انفجار دینامیت کشف شد که به منظور بازنمودن تودهٔ سنگ در زمان ساخت بندر آلانیا بود. دلیل نام‌گذاری این غار به اسم Damlatas، وجود قندیل‌های و استالاگمیت ها (مخروط‌های آهکی کف غارها که در اثر چکیدن قطره‌های آب آهکی از سقف غارها در کف غار تشکیل می‌شود) می‌باشد. این غار علاوه بر زیبایی و عظمت خود خواص درمانی نیز دارد؛ هوا و جو این غار برای بیماری‌های آسمی و رماتیسمی بسیار مناسب است و از این نظر مورد استقبال قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.