سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

به قلعه ادینبورگ (Edinburgh Castle) در اسکاتلند خوش آمدید

اگر مسیرتان به کشور اسکاتلند نزدیک است، حتماً به این قلعه اسرارآمیز بروید. اصلاً بهتر است برای دیدن این قلعه افسانه‌ای، برنامه‌ای برای سفر به اسکاتلند ترتیب دهید. قلعه ترسناک ادینبورگ یک قلعه تاریخی با گذشته‌ای پر از حوادث ترسناک است. دلیل ترسناک بودن این قلعه مشاهداتی است که برخی از محلی‌ها اظهار کرده‌اند. در این قلعه هزاران نفر کشته و صدها هزار نفر دربند بودند که شاید ارواح یکی از آن‌ها در شهر سرگردان بوده و قصد انتقام دارد.

این قلعه در شهر اِدینبرو یا ادینبورگ پایتخت کشور زیبای اسکاتلند قرار دارد. قلعه ادینبورگ در این شهر و در بالاترین نقطه شهر است. این قلعه تاریخی مربوط به قرون وسطی است و بالای یک پرتگاه بر روی دهانه یک آتش‌فشان قرار دارد. این قلعه یکی از میراث ملی اسکاتلند به حساب می‌آید که در آن بازسازی‌های زیادی انجام شده است و در فهرست میراث‌های جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. درون شهر اِدینبرو خانه‌هایی با معماری بسیار زیبا و قدیمی وجود دارند که زیبایی شهر را چند برابر کرده‌اند. این شهر علاوه بر قلعه ادینبورگ، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. اما شهر اِدینبرو را با قلعه ترسناک ادینبورگ می‌شناسند.

 ادینبورگ

با رفتن به این قلعه می‌توانید بر فراز شهر اِدینبرو قرار بگیرید و زیبایی شهر را از بالاترین نقطه آن نظاره کنید. این قلعه در نزدیکی مرکز شهر بوده و دسترسی به آن بسیار آسان است، بنابراین نگران رفت‌وآمدتان نباشید. برای رفتن به این قلعه در ابتدا باید با هواپیما یا قطار و یا ماشین شخصی به شهر اِدینبرو بروید و درنهایت قلعه ادینبورگ در بالاترین نقطه شهر قرار دارد که به‌آسانی می‌توانید به آنجا رفته و تمام قسمت‌های قلعه را با پای پیاده بگردید. البته سعی کنید تنها به این قلعه ترسناک و هیجان‌انگیز نروید.

 ادینبورگ

قلعه ادینبورگ یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های جهان است که متراژ آن 35737 مترمربع می باشد و قبل از قرن 16 ساخته شده است. قلعه ادینبورگ در عین ترسناک بودن، بسیار زیبا است و عظمت باورنکردنی دارد. وقتی پا به این قلعه می‌گذارید، سیاه چاله‌هایی بینید که در زمان‌های قدیم، محل شکنجه افراد زیادی بود. افسانه‌ها از حضور ارواح خبیثی در این قلعه نقل می‌کنند. شبح فلوت زن و طبل زنی در سرتاسر قلعه در حرکت است و در شب‌ها بین تمام اتاق‌ها حرکت می‌کند. در افسانه‌ها می‌گویند در زیر این قلعه راه‌ها و تونل‌هایی وجود دارد که یک زن فلوت زن را به درون آن می‌فرستند. او با نواختن فلوت مسیر را نشان دهد، اما ناگهان صدای او قطع می‌شود و دیگر خبری از آن نیست. حال روح این زن در قلعه وجود دارد و به افسانه‌ای ماندگار تبدیل شده است.

ادینبورگ

برخی از محققان برای اثبات وجود ارواح در این قلعه گروه آزمایشی را به قلعه فرستادند تا ده روز در آنجا بمانند. این افراد در مورد افسانه‌ها و تاریخچه ترسناک این قلعه اطلاعاتی نداشتند و به ابزارهای پیشرفته تشخیص روح مانند سنسورهای حرارتی و ژئو مغناطیس مجهز بودند. در پایان تحقیق همه افراد از تجربه‌های ترسناکی در این قلعه حرف زدند، چیزهایی دیدند که توضیح آن‌ها سخت بوده و حالت ماورا الطبیعی داشته است.

این قلعه همانند یک دژ سلطنتی است که اکنون به‌عنوان موزه‌، محلی برای به نمایش گذاشتن تابلوها و جواهرات کشور اسکاتلند است و معماری زیبا و قدیمی آن شما را به قرن‌های قبل می‌برد.

در این قسمت با چند واقعیت جذاب در مورد قلعه ادینبورگ آشنا می‌شود:
• ممکن است این واقعیت را باور نکنید، اما قلعه ادینبورگ بر روی یک آتش‌فشان بناشده است. البته این آتش‌فشان سال‌ها است که خاموش است و فعالیتی ندارد.
• این قلعه محل شکنجه جادوگرهای بسیار زیادی بوده است. در قلعه ادینبورگ در طی قرن 16 بیش از 300 زن جادوگر در سیاه‌چاله‌ها شکنجه شده و به آتش کشانده شدند.
• در این قلعه بسیاری از زندانیان جنگ در حبس بودند. از این قلعه به‌عنوان یک زندان جنگ، در قرن 18 و اوایل قرن 19 استفاده می‌شد.
• این قلعه بسیار موردحمله واقع می‌شد، درواقع قلعه ادینبورگ بیشتر از هر مکانی در این مناطق موردحمله قرار گرفته شده است.

1 نظر
  1. فرید می گوید

    اسکاتلند واقعا کشور جذابیه باید برید تا باور کنید این که میگن زیباترین کشور جهانه حقیقته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.