سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

خانه‌های عجیب‌ و غریب در مکان‌های عجیب‌ و غریب

آیا دوست دارید در یک غار زندگی کنید؟ و یا ساعت‌های عمر خود را روی آب، بالای صخره و یا در هواپیما بگذرانید. امروزه در دنیا خانه‌های عجیب‌وغریبی وجود دارد که ساکنان آن ساعت‌های عمر خود را در این مکان‌های غیرمعمول می‌گذرانند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با تعدادی از خانه‌های عجیب‌وغریب در مکان‌های غیرمعمول آشنا شوید.

خانه‌های سنگی کاپادوکیا ترکیه

خانه‌های سنگی کاپادوکیا ترکیه

خانه‌های سنگی کاپادوکیا یکی از عجیب‌ترین ساخت‌وسازهای بشر در جهان هستند که در دل صخره‌های سنگی بنا شده است. این منطقه بسیار قدیمی قدمتی بیش از 4000 سال دارد که در آن صخره‌های عظیمی سر از خاک بیرون در آورده‌اند. علاوه بر این از زمان‌های پیش، انسان‌ها در دل این سنگ‌ها ساکن شده و خانه‌ها  خود را ساخته‌اند تا آن را به عجیب‌ترین خانه‌ها تبدیل کنند. درون این شهر یک کلیسا نیز در دل سنگ‌ها ساخته شده که بر روی آن از نقاشی‌های قدیمی استفاده شده است. این خانه‌های لانه زنبوری در میان تخته سنگ‌های کاپادوکیا ترکیه به صورت کاملاً هنرمندانه در کنار هم قرار گرفته‌اند.

اسب آبی شناور در اقیانوس در دبی

اسب آبی شناور در اقیانوس : دبی

اگر از آن دسته افرادی هستند که به خانه‌های عجیب‌وغریب و شناور در دریا و اتاق خواب‌های با منظره اقیانوس علاقه دارید؛ بهتر است این خانه را از نزدیک ببیند. خانه اسب آبی شناور در دبی تجربه لذت بخشی از زندگی درون آب را برای شما رقم می‌زند؛ این پروژه توسط Kleindienst شروع به ساخت شده و در آن 131 ویلا با این شرایط ساخته می‌شود. هر ویلا سه طبقه‌ای است و دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است؛ در واقع  هر ویلا یک اتاق خواب در زیر آب، یک اتاق نشیمن در سطح آب و یک سکو در طبقه بالا دارد که شما می‌توانید ساعت‌ها و روزهای خوبی را در آن سپری کنید.

ویلا والس خانه‌ای درون تپه در سوئیس

ویلا والس خانه‌ای درون تپه در سوئیس

این خانه زیبا و مخفی در دامنه کوهستانی والس رشته کوه آلپ در کشور سوئیس قرار گرفته است و درون آن مجهز به یک حیاط سنگی زیبا، یک چشمه طبیعی، وان آب گرم، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه است و تمامی امکانات یک خانه مدرن را در اختیار شما قرار می‌دهد.  این خانه به صورت یک غار دایره‌ای شکل و سنگی در درون یک تپه قرار دارد. در ساخت این خانه بیشتر از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب استفاده  شده و دارای نمای بی‌نظیری است.

خانه Casa do Penedo در تخته سنگ در پرتغال

خانه Casa do Penedo در تخته سنگ : پرتغال

مورد بعدی لیست خانه‌های عجیب‌وغریب، خانه سنگی است که در اواخر دهه 70 ساخته شده و در شمال کوه‌های فاف در کشور پرتغال واقع شده و یکی از خانه‌های شگفت انگیز جهان است. این خانه به خانه سنگی شهرت دارد که از 4 تخته سنگ ساخته شده است. خانه سنگی دو طبقه است و  در این خانه یک شومینه و یک استخر نیز قرار دارد؛ اما برق ندارد و  انرژی را از توربین بادی‌های دامنه کوه به دست می‌آورد. علاوه بر این در ساخت آن از پنجره‌های نشکن و ضد گلوله و درب فولادی استفاده شده است.

خانه درختی  Horace Burgess در کراسویل

خانه درختی  Horace Burgess در کراسویل

این خانه یکی دیگر از خانه‌های عجیب‌وغریب دنیا است که بعد از چند سال ساخت‌وساز به اتمام رسیده و در آن از 6 درخت به عنوان پایه استفاده شده است و صد متر طول دارد و مساحتی به اندازه 10 هزار فوت مربع را در برمی‌گیرد. برای ساخت این خانه درختی، 11 سال زمان صرف شده است و بنای عظیم آن در کراسویل، تنسی قرار دارد. این خانه درختی پلکان چوبی مارپیچی دارد و در آن اتاق‌های زیاد، بالکن، راهرو، راه مخفی، حلقه بسکتبال و  محراب قرار داده شده است.

خانه‌ای بالای صخره و وسط رودخانه در صربستان

خانه‌ای بالا صخره و وسط رودخانه در صربستان

از سال 1969 این خانه بی نام، تک و تنها وسط یک رودخانه و بر روی یک تخته سنگ نشسته است. این خانه چوبی بسیار ساده و دارای یک اتاق است و شما از طریق پله‌ها می‌توانید وارد آن شوید. در طول روز نور خوبی بر روی تخته سنگ و ایوان جلویی خانه تابانده می‌شود که برای آفتاب گرفتن گزینه‌ی خوبی است.

Casa Jura خانه‌ای دیگر در دل تپه در فرانسه

Casa Jura خانه‌ای دیگر در دل تپه در فرانسه

این خانه عجیب‌وغریب همانند خانه تپه‌ای قبل درون یک تپه بزرگ در فرانسه واقع شده است؛ دو طبقه است و  نمای آن در کنار زیبایی طبیعت بسیار چشمگیر می‌باشد. در واقع شما می‌توانید بر روی هر طبقه از بالکن بزرگ و زیبای آن در کنار طبیعت و هوای خوب بهره ببرید. درون خانه شامل یک هال بزرگ و اتاق است و معماری مدرنی دارد.

خانه غار Beckham Creek در پارتنون، آریزونا

خانه غار Beckham Creek در پارتنون ، آریزونا

این خانه یکی از خانه‌های عجیب‌وغریب این لیست به شمار می رود که به شکل یک غار است و 6000 فوت مربع مساحت داشته و به صورت شبانه کرایه داده می‌شود تا بتوانید از  معماری زیبا آن لذت ببرید. درون خانه دیواره‌هایی شبیه به غار دارد؛ درون آن یک آبشار کوچک طبیعی و استالاکتیت طبیعی آویزان شده است. البته جای نگرانی نیست؛ در این غار زندگی مدرنی جریان دارد و شما می‌توانید از امکاناتی مانند تلویزیون ال ای دی 75 اینچی، سیستم گرمایشی، اجاق گاز  و … استفاده کنید.

خانه‌ای در هواپیما در کاستاریکا

خانه‌ای در هواپیما در کاستاریکا

این خانه درون یک هواپیما بوئینگ 727 مرمت شده، قرار دارد و یکی از خانه‌های منحصر به فرد این لیست به حساب می‌آید. اطراف خانه را جنگل‌های کاستاریکا احاطه کرده و دارای دو اتاق خواب، یک حمام اختصاصی، تلویزیون، آشپزخانه، ناهارخوری و یک تراس با منظره‌ای از دریا است. همسایگان این خانه تنها میمون‌ها و سایر حیوانات جنگل هستند.

Sala Silver سوئیت هتلی در معدن در سوئد

Sala Silver سوئیت هتلی  در معدن در سوئد

معدن Sala Silver در زمان خود بیش از 900000 پوند نقره و 72000،000 پوند سرب تولید کرده است. حال این معدن در عمق 155 متری خود میزبان یک سوئیت هتل است. این خانه زیبا درون معدن سالا سیلور قرار دارد که درون آن اتاق‌ها و تختخواب هایی قرار داده شده و جای جای آن شمع روشن است.

صومعه آشیان ببر در بوتان

صومعه آشیان ببر در بوتان

صومعه آشیانه ببر یا Paro Taktsang یکی از خانه‌های عجیب‌وغریب و جذاب در دامنه کوه‌های پارو است که در بالای کوه‌های هیمالیا و در ارتفاع زیادی از سطح زمین قرار دارد و پوشیده از مه است. در واقع برای رسیدن به این معبد باید 10 هزار فوت از سطح دریا بالاتر بیایید. جنس این معبد از سنگ و گل است و درون آن یک مجسمه ببر قرار دارد که در مورد ساخت آن افسانه‌های زیادی بر سر زبان ها است. این صومعه 4 معبد دارد که در 8 غار ساخته شده است و این معبدها از طریق پل‌های سنگی به هم راه دارند.

One Log House خانه‌ای در تنه درخت در کالیفرنیا

One Log House خانه‌ای در تنه درخت در کالیفرنیا

این خانه درون یک تنه درخت بزرگ ساخته شده است. درختی 2100 ساله و وزنی معادل با 84 هزار پوند. این خانه درختی در حال حاضر دارای 32 فوت طول بوده و درون آن 5 اتاق خواب قرار دارد، علاوه بر این دارای یک اتاق نشیمن و یک غذاخوری مجزا است.

Solvay Hut خانه‌ای بالای ابرها در سوئیس

Solvay Hut خانه ای بالای ابرها در سوئیس

خانه Solvay Hut مرتفع‌ترین کلبه کوهستانی در جهان و یکی از خانه‌های عجیب‌وغریب این لیست است. این کلبه 67 ساله، 13133 فوت از سطح زمین و در بالای کوه ماترهورن قرار دارد و دارای ده تختخواب برای مسافران است. ماترهورن بلندترین کوه در اروپا است.

خانه‌های یخی Village Blackepep Villas Igloos در فرانسه

Village Blackepep Villas Igloos

قبل از رفتن به این خانه بهتر است لباس گرم، کفش مناسب و پتو به همراه داشته باشید. این بنا به صورت اتاق‌های مجزایی ساخته شده که تمام قسمت‌های آن از جمله سقف از دیوارهای یخی و برفی است و اتاق‌های آن با تونل‌هایی به هم ارتباط دارد؛ خانه‌های گنبدی شکل و در یک منطقه سردسیر و برفی قرار گرفته است. خوابیدن در اتاق خواب‌های این خانه تجربه‌ای است که در هیچ یک از خانه‌های قبلی نخواهید داشت. یک اتاق غذاخوری بزرگ در مرکز آن قرار دارد؛ که محل جمع شدن افراد برای صرف غذا است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.