سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

ساحل شیشه‌ای روسیه، ایده زیبای طبیعت برای پسماندها

ساحلی پر از تکه‌های شیشه‌ای زیبا که در زیر نور خورشید، منظره خارق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند؛ زیبایی این ساحل به‌قدری است که حتی فکر آن را نمی‌کنید که تنها از تعدادی زباله و شیشه بطری به وجود آمده است. ساحل شیشه‌ای روسیه یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه و در شرق این کشور واقع شده است.

ساحل شیشه‌ای روسیه
طبیعت چیزهای زیادی برای ارائه دارد؛ از بیابان‌های بزرگ و وسیع گرفنه تا زمین‌های سرسبز، دامنه‌های کوهستانی و پوشیده از برف، جنگ و سواحل و …

طبیعت توانایی و قدرت تبدیل هر چیز را در خود جای داده است؛ این توانایی به قدری است که حتی زشت‌ترین چیزها نیز می‌تواند به مناظر زیبایی تبدیل شوند. یکی از این توانایی‌ها ساحل شیشه‌ای Steklyashka روسیه است. ساحل شیشه‌ای روسیه یکی از ساحل‌های زیبای جهان است که به تکه‌های شیشه‌ای و رنگارنگ خود شهرت دارد. شیشه‌هایی که چند سال پیش توسط کارخانه‌ها، به‌یک‌باره وارد این دریا شدند و سالیان بعد طبیعت آن را به شکل زیبا و صیقل داده به ما برگرداند.

به گزارش سیبری تایمز، خلیج اوسوری در سواحل اقیانوس آرام روسیه یکی از مناطق دفع زباله و شیشه‌ها و بطری‌های یک کارخانه بوده که سالیان سال به عنوان محل دفع زباله‌های شیشه‌ای آن‌ها به‌حساب می‌آمد. به‌مرور زمان این ساحل آن‌قدر کثیف و پر از شیشه‌های خطرناک شد که دولت روسیه ورود به آن را ممنوع اعلام کرد. هیچ‌کس به این ساحل توجه ای نمی‌کرد و نه دولت و نه مردم روسیه به آنجا پا نمی‌گذاشتند؛ اما با گذشت سال‌ها طبیعت ایده بهتری برای این پسماندها داشت.

ساحل شیشه‌ای روسیه

هر سال، فرسایش، جذر و مد، طوفان و دریا باعث شد این پسماندها به سنگ ریزه‌های زیبا و رنگارنگ تبدیل شوند که همانند جواهراتی زیبا، صاف و نرم و صیقلی و درخشان هستند. تکه‌های شیشه‌ای موجود در این ساحل مدام توسط آب صیقل داده می‌شوند و طبیعت مادر شگفتی‌ها، با صیقل دادن و صاف کردن این شیشه‌ها و قرار دادن آن در ساحلی که با تپه‌ها و کوه و امواج دریا احاطه شده؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی را به وجود آورده است.

این ساحل شیشه‌ای با ساحل شیشه‌ای Fort Bragg کالیفرنیا شباهت‌های زیادی دارد؛ اما یک تفاوت بارز در آن‌ها مشاهده می‌شود؛ این ساحل در طول زمستان پوشیده از یخ و برف است.

علاوه بر زمستان، تابستان‌ها این ساحل شیشه‌ای بسیار زیبا و خیره‌کننده است و انعکاس نور خورشید بر روی خرده‌شیشه‌ها، زیبایی منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورد. گویی جواهرات زیبایی بر روی این ماسه‌های سیاه‌رنگ خودنمایی می‌کنند.

انتخاب زمان مسافرت به این ساحل شیشه‌ای به شما بستگی دارد؛ زمستان‌ها سرد است؛ اما زیبایی این خرده‌شیشه‌ها در کنار برف و یخبندان بسیار جلب توجه می‌کند. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند؛ در تابستان و بهار به این ساحل بیایند تا بتوانند از آب دریا برای شنا نیز استفاده کنند و در این ساحل آفتاب بگیرند.

ساحل شیشه‌ای روسیه

چگونه به ساحل شیشه‌ای برویم؟
این ساحل شیشه‌ای زمانی با شن‌های سیاه آتش‌فشانی پوشانده شده بود؛ اما امروزه پر از تکه‌های شیشه‌ای زیبا و درخشان است. این ساحل با چین و کره شمالی فاصل چندانی نداشته و با دریای ژاپن هم‌مرز می‌باشد. تنها کافی است از بندر ولادی ووستوک 30 دقیقه رانندگی کنید تا به این ساحل زیبا در شرق روسیه برسید؛ این ساحل شیشه‌ای جذاب در سواحل اقیانوس آرام در خلیج اوسوری واقع شده و در منطقه پریمورسکی روسیه است.

بهتر است هر چه زودتر به دیدن ساحل شیشه‌ای روسیه بروید:
شما باید برای دیدن این ساحل شیشه‌ای هزینه پرداخت کنید؛ بااین‌حال هزینه آن، آن‌قدر ناچیز است که ارزش دیدن این هم زیبایی را دارد؛ البته بهتر است برای دیدن آن عجله کنید؛ زیرا امروزه اندازه این شیشه‌ها نسبت به سالیان پیش کوچک‌تر شده و تعداد آن نیز کمتر است. طبق گفته محققان هر سال به علت‌های مختلفی مانند فرسایش، این تکه‌های شیشه‌ای به‌مرور کوچک‌تر و کوچک‌تر می‌شوند و درنهایت بعد از سال‌های سال از بین خواهند رفت و دیگر اثری از ساحل شیشه‌ای نخواهد بود. علاوه بر این گردشگران هرساله تعداد زیادی از این شیشه‌ها را به عنوان یادگاری با خود می‌برند که این علت نیز در از بین رفتن ساحل شیشه‌ای تأثیر منفی گذاشته است؛ ساحلی که شاهکار طبیعت در مقابل پسماند و دخالت‌های انسانی را نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.