سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

سردترین شهرهای جهان در تابستان

زمین سیاره بزرگ و وسیعی است؛ اگر تحمل گرمای زیاد و عرق ریختن را ندارید؛ بهتر است چمدان‌هایتان را ببندید و به سردترین کشورهای جهان در تابستان بروید. این شهرها، تابستان‌های خنک و سرد، و زمستان‌های وحشتناکی دارند؛ درواقع زمستان برای برخی از این کشورها و شهرهای جهان تنها سرد نیست، بلکه بی‌رحمانه است. ساکنان این مناطق به‌طورمعمول با طولانی‌ترین و پر چالش‌ترین فصل زمستان، در سال روبه رو می‌شوند. با ما همراه باشید تا در این لیست با سردترین شهرهای جهان آشنا شوید.

سردترین شهرهای جهان در تابستان

Dudinka، کراسنویارسک روسیه

شهر Dudinka درواقع در جنوب مدار قطب شمال، شهری در امتداد رودخانه و با زمستان‌های سرد است. Dudinka یکی از شمالی‌ترین شهرهای جهان است که بیش از 20 هزار شهروند در آن زندگی می‌کند و زمستان‌های سختی را تجربه می‌کنند. میانگین دمای حداقل روزانه در ژانویه منهای 28 درجه فارنهایت (منهای 33 درجه سانتیگراد) است، چند سال پیش بخشی از شهر به علت یخبندان و زمستان‌های سرد تخریب شد؛ در سردترین روزهای سال، دمای هوا به منهای 40 درجه سانتی گراد رسیده و زندگی را غیر ممکن می‌کند.

هاربین، هیلونگجیانگ، چین

هاربین واقع در شمال شرقی چین، مرکز استان هیلونگجیانگ است و بیش از 10 میلیون نفر را در خود جای داده است. به دلیل آب و هوای شدید زمستان، این شهر اغلب به عنوان “شهر یخی” شناخته می‌شود. این شهر هر سال میزبان جشنواره بین المللی برف و یخ هاردین، یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های یخ در جهان است. دمای متوسط در طول ماه ژانویه از منهای 8 تا منهای 12 درجه فارنهایت (منهای 22 تا منهای 24 درجه سانتیگراد) است و در برخی از روزهای زمستان به منفی 42 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

وینیپگ، منیتوبا، کانادا

وینیپگ مرکز استان منیتوبا و یکی از شهرهای بزرگ کانادا محسوب می‌شود که بیش از 715000 نفر جمعیت دارد. این شهر در دمای متوسط در ماه ژانویه، دمایی معادل با منفی 20 تا 22 درجه سانتی گراد را تجربه می‌کند. در طول تاریخ این شهر زمستان‌های بسیار سردی ثبت شده است که دمای هوا به منفی 45 درجه سانتی گراد رسیده و خسارات بسیار زیادی را به جا گذاشته است.

یاکوتسک

یاکوتسک، پایتخت جمهوری یاقوتستان روسیه

یاکوتسک، پایتخت جمهوری یاقوتستان روسیه است و یک مکان سخت با شرایط زمستانی غیر قابل تحمل می‌باشد. حدود 282،400 نفر در این شهر زندگی می‌کنند که فقط چند صد مایل با مدار قطب شمال فاصله دارند. شدیدترین دمای هوا در ماه ژانویه به صورت متوسط منهای 38 تا منهای 42 درجه فارنهایت (منهای 38 تا منهای 41 درجه سانتیگراد) ثبت شده است. کم‌ترین دمای ثبت شده در این منطقه منهای 83 F (منهای 64 درجه سانتیگراد) و در سال 1891 می‌باشد. علاوه بر این زمستان در منطقه یاکوتسک زودتر از سایر مناطق جهان آغاز می‌شود و در روزهای ابتدایی اکتبر متوسط دما یک درجه سانتی گراد است.

یلونایف

یلونایف، مناطق شمال غربی، کانادا

شهر یلونایف در سال 1934 تأسیس شده و بزرگترین شهر شمال غرب کانادا و در حدود 320 مایلی از قطب شمال قرار دارد. در این شهر بیش از 20 هزار نفر زندگی می‌کنند. با توجه به آب و هوای سرد و قطبی دمای هوای این شهر به صورت متوسط و در ماه ژانویه، به حداقل منفی 26 درجه فارنهایت (منهای 32 درجه سانتیگراد) می‌رسد؛ سردترین دمای ثبت شده در شهر منهای 60 درجه فارنهایت (منهای 51 درجه سانتیگراد) در تاریخ 1 فوریه 1947 می‌باشد. شهر Yellowknife توانست در سال 2014 عنوان سردترین شهر کانادا را به دست آورد. علاوه بر این، این شهر، دارای شب‌های طولانی زمستانی است که شرایط خوبی برای دیدن شفق شمالی را فراهم می‌کند که از اواسط نوامبر تا اوایل قابل رؤیت هستند.

Astana

Astana در قزاقستان

شهر Astana یک شهر مدرن با معماری زیبا و مساجد پر زرق و برق و سرگرمی‌های فراوان در قزاقستان است. اگر چه در تابستان‌ها دمای هوا زیاد می‌شود؛ اما زمستان‌های این منطقه بسیار سرد است. کمترین دما در این شهر به میزان منفی 51.5 درجه سانتی گراد ثبت شده است و میانگین دما در ژانویه منفی 14.2 درجه سانتی گراد است. رودخانه این شهر از اواسط نوامبر تا اوایل آوریل به صورت یخ بسته و منجمد می‌باشد.

اولان باتور

اولان باتور مغولستان

اولان باتور پایتخت کشور مغولستان یکی از سردترین شهرهای جهان است؛ این شهر در شمال کشور مغولستان و در دامنه کوه بوگدا اول بنا شده است. این پایتخت یکی از سردترین شهرهای جهان است که 1300 متر از سطح دریا واقع شده و به ندرت هوای آن بالای 16 درجه سانتی گراد می‌رود.

 روستا اویمیاکن در روسیه

این روستا در امتداد رودخانه ایندیگیرکا قرار گرفته و یکی از سردترین نقاط جهان است. این روستای روسیه همیشه مملو از برف است؛ طبق آمار در سال 1933 دمای این روستا به منفی 68 درجه سانتی گراد رسید که کمترین دمای ثبت شده در نیم کره شمالی است. میانگین دما در تابستان‌های این روستا چیزی در حدود منفی ده درجه سانتی گراد و میانگین دما در ماه زمستان آن منفی 50 درجه سانتی گراد است.

ورخویانسک روسیه

این روستا همانند روستای قبلی در کشور روسیه واقع شده و یکی از سردترین نقاط مسکونی دنیا است؛ این روستا بیشتر ماه‌های سال پوشیده از برف می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این منطقه روزهای کوتاه آن است و در برخی از ماه‌های سال تنها چند ساعت در روز هوا روشن می‌شود و ممکن است شما خورشید را در برخی روزها نبینید.

اینتر نشنال فالز

اینتر نشنال فالز در مینه سوتای آمریکا

شهر اینترنشنال فالز به نام شهر یخدان کشور شهرت یافته و کمترین دمایی که در این شهر به ثبت رسیده است منفی 48 درجه سانتی گراد است. این شهر همیشه چهره زمستانی دارد و در بیشتر روزهای سال پوشیده از برف است. متوسط دمای این شهر در ماه ژانویه چیزی در حدود منفی 15 درجه سانتی گراد می‌باشد.

دنالی

دنالی ایالات متحده

منطقه دنالی که به کوه مک کینلی شهرت دارد؛ یکی از مناطق سرد در ایالات آلاسکا در آمریکا شمالی ست. این منطقه در ارتفاع بیش از 6،190 متری قرار داشته و دمای هوا در زمستان حدود 40- درجه سانتیگراد است. در صورتی که قصد دارید به این منطقه بروید باید کوهنوردی بلد باشید.

هل نروژ

هل به انگلیسی به معنای جهنم است؛ اما این شهر به زبان نروژی یعنی موفقیت. اما زندگی در آن چیزی کمتر از جهنم ندارد. دمای هوا در زمستان‌های شهر هل، به منفی 25 درجه سانتی گراد می‌رسد.

نوریلسک

نوریلسک روسیه

این شهر یکی از شهرهای سرد روسیه است که متوسط دمای آن در ماه ژانویه چیزی در حدود منفی 30 درجه سانتی گراد می‌باشد. در این شهر بیش از 100 هزار نفر زندگی می‌کنند و دمای آن در روزهای سرد زمستان به منفی 53 درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

1 نظر
  1. فرزاد شیراز می گوید

    جالب بود مرسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.