سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

مکزیک: بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی زبان

زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است که در بیشتر کشورها تدریس داده می‌شود، این زبان یک وسیله ارتباطی بین‌المللی و مشترک، بین کشورها است که به‌وسیله آن می‌توانیم با سایر کشورها ارتباط برقرار کنیم. بااین‌حال اگر زبان انگلیسی را کنار بگذاریم یک زبان تاریخی و محبوب دیگری در دنیا حکمرانی می‌کند و آن زبان اسپانیایی است. زبان اسپانیایی بعد از انگلیسی، دومین زبان مهم موردمطالعه در دنیا و سومین زبان محبوب در اینترنت است.

زبان اسپانیایی
زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های رایج دنیا است که در بیش از 20 کشور استفاده می‌شود.

زبان اسپانیایی یکی از زبان‌های رایج دنیا است که در بیش از 20 کشور استفاده می‌شود. این زبان بسیار محبوب است و بسیاری از آهنگ‌های معروف به این زبان اجرا می‌شود. زبان اسپانیایی (español) از خانواده زبان‌های رومی به‌حساب می‌آید. در این میان کشور مکزیک به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی زبان در دنیا است که بیشتر مردمان این سرزمین به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند.

زبان اسپانیایی: زبانی محبوب در جهان

زبان اسپانیایی

کشورهای اسپانیایی زبان که در فارسی به کشورهای لاتین معروف هستند از زبان اسپانیایی به‌عنوان زبان اصلی خود استفاده می‌کنند، در واقع زبان اسپانیایی زبان رسمی اول کشورشان به‌حساب می‌آید. همانطور که اشاره کردیم زبان اسپانیایی از خانواده زبان رومی است و بعد از زبان چینی و انگلیسی بیشترین تعداد گویش در جهان را به خود اختصاص داده است. اسپانیایی زبان‌ها اغلب زبانشان را español و castellano صدا می‌زنند که با توجه به دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی منطقه متفاوت است. این زبان به زبان‌های هندی و اروپایی تعلق دارد که شامل زبان‌های فرانسه، روسی، آلمانی، انگلیسی، اسلاوی، اسکاندیناوی و زبان هندی است. در واقع زبان‌های هندی- اروپایی به زبان‌هایی گفته می‌شود که از سمت شرق به هند و از سمت غرب به اروپا تعلق دارند.

بسیاری از کشورها زبان اسپانیایی را به‌عنوان زبان رایج و اول کشور خود می‌دانند؛ این کشورها بیشتر در نواحی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی واقع هستند. کشورهایی ماند کلمبیا، اسپانیا، پرو، ونزوئلا، اکوادور، کوبا، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، آرژانتین، شیلی، اروگوئه و بسیاری از کشورهای دیگر در این دسته قرار دارند که برخی از آن‌ها از زبان اسپانیایی به‌عنوان زبان رسمی خود استفاده می‌کنند و برخی دیگر به دلیل پرکاربرد بودن و رایج بودن زبان اسپانیایی به این زبان حرف می‌زنند. حتی 15 درصد از مردم آمریکا نیز به اسپانیایی حرف می‌زنند.

بیشتر افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، زبان اسپانیائی را به‌عنوان زبان خارجی و زبان دوم فراگرفته‌اند. طبق آمار درخواست برای آموزش اسپانیایی و محتوای یادگیری آن دو برابر شده است و مؤسسه‌ها و آموزشگاه‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا این زبان را تدریس می‌کنند. درصورتی‌که قصد دارید این زبان شیرین را بیاموزید کار ساده و لذت بخشی پیش رو دارید؛ شما می‌توانید در کنار زبان انگلیسی این زبان را نیز یاد بگیرید و از آن برای ارتباط با اسپانیایی زبان‌های موجود در جهان استفاده کرده و یا به‌عنوان یک فرصت شغلی به آن نگاه کنید.

موسیقی لاتین در جهان بسیار محبوب است و هر روز طرفداران زیادی پیدا می‌کند. این موسیقی‌ها بیشتر به زبان اسپانیایی خوانده می‌شوند، در این میان بسیاری از خواننده‌های معروف در دنیا به این زبان مسلط هستند و ترانه‌های خود را به زبان اسپانیایی می‌خوانند. علاوه بر موسیقی، زبان اسپانیایی در ادبیات نیز بسیار کاربردی بوده و افراد مشهوری در این زمینه فعالیت داشته اند؛ افرادی مانند پابلو نرودا، گابریل گارسیا مارکز و سروانتس آثار ادبیاتی خود را به زبان اسپانیول نوشته‌اند و با استفاده از زیبایی‌های ادبی توانسته‌اند به خوبی موضوعات را بیان کنند.

مکزیک بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی زبان در دنیا

مکزیک

مکزیک به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور اسپانیایی زبان دنیا شناخته شده است که در آمریکای شمالی واقع شده و پایتخت آن مکزیکو سیتی می‌باشد. این کشور زبان‌های رسمی متعددی دارد؛ اما بیشتر مردم آن به زبان اسپانیایی حرف می‌زنند و چیزی در حدود یک سوم اسپانیایی زبان‌های دنیا در مکزیک زندگی می‌کنند. مردم مکزیک به زبان اسپانیولی مکزیکی حرف می‌زنند؛ این زبان در واقع یکی از گونه‌های زبان اسپانیایی است که بیشتر در مکزیک، ایلات متحده و کانادا به کار برده می‌شود. البته تمام مردم مکزیک لهجه یکسانی ندارند و با توجه به مسائل اجتماعی، جغرافیایی و تاریخی گونه‌های متفاوتی از زبان اسپانیولی در این کشور رایج است، اما آنچه که در رسانه‌ها و مراکز آکادمیک استفاده می‌شود همان اسپانیول مکزیکی است که بیشتر رواج دارد.

علاوه بر این که مردم کشور مکزیک به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند؛ فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم‌های بسیاری نیز در این کشور وجود دارد. در واقع این کشور در گذشته یکی از مستعمره‌های اسپانیا بوده و به همین دلیل دارای فرهنگ اسپانیایی و اروپایی است. این تأثیر آنقدر عمیق بوده که بر روی دین و مذهب آن‌ها نیز اثر گذاشته است. بیشتر مردم مکزیک کاتولیک هستند و کلیساهای کاتولیک در دوران استعمار اسپانیا وارد این کشور شده است. بااین‌حال برخی از مردمان آن از پیروان پروتستان به‌حساب می‌آیند.

زبان اسپانیایی
زبان اسپانیایی در مکزیک با زبان اسپانیایی اسپانیا اندکی متفاوت است.

اسپانیایی زبانی است که بیش‌ترین حالتِ آوا را در خود جای داده است؛ در واقع اگر شما هجی یک لغت را بدانید تلفظ آن را نیز می‌توانید به‌آسانی به خاطر بسپارید. اما در این میان زبان اسپانیایی که در آمریکا صحبت می‌شود؛ با اسپانیائی کشورهای اروپایی متفاوت است.‬ در این دو منطقه زبان اسپانیایی به‌عنوان زبان رایج در بین مردم استفاده می‌شود، بااین‌حال تفاوت‌هایی در استفاده از این زبان در این کشورها وجود دارد و کاملاً مشابه نیستند. البته این تفاوت‌ها آنقدر نیست که نتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، ‫تفاوت در واژگان و دستور زبان بیش از هر چیز دیگری در این دو زبان مشاهده می‌شود.‬ یکی از این تفاوت‌ها در کلماتی است که به دلیل پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده‌اند، مثلاً کلماتی مانند لپ‌تاپ و کامپیوتر که با پیشرفت تکنولوژی ظهور پیداکرده‌اند در هر دو منطقه مطابق با قوانین و سلیقه خود نام گذاری شده‌اند و یکسان نیستند. مثلاً کامپیوتر در اسپانیا ordenador’ نامیده می‌شود اما در آمریکای لاتین از آن با نام computadora’ یاد می‌شود.‬

آخرین تفاوتِ زبانِ اسپانیایی مورد استفاده در اسپانیا در مقایسه با مکزیک، ریشه در زمان ‘vosotros’ دستور زبان برای افعال دارد. زمان ‘vosotros’ در اسپانیا وقتی استفاده می‌‌شود که بخواهیم افعال را به‌صورت جمعِ ‘tu’ صرف کنیم. ‘tu’ حالت مفرد غیررسمی برای صرف افعال است (منبع سایت iranianlc). البته زبان اسپانیایی با گذشت زمان و تحت تأثیر اتفاقات سیاسی که برای این کشور رخ داده است دستخوش تغییراتی شده است. بعد از لاتین، زبان عربی بیشترین تأثیر را بر روی زبان اسپانیایی گذاشته است. اما امروزه صدها لغات انگلیسی وارد زبان اسپانیایی شده که بیشتر این لغت‌ها از فرهنگ و تکنولوژی نشاءت گرفته است.
برخی از ویژگی‌های زبان اسپانیایی:
• الفبای زبان اسپانیایی شامل 27 حرف است.
• در زبان اسپانیایی علامت سؤال و تعجب به‌صورت برعکس استفاده می‌شود.
• در زبان اسپانیایی بر روی حروف صدادار یک خط کج قرار می‌دهند.
• زبان اسپانیایی سرشار از کلمات مخفف است.
• برخی از کلمات اسپانیایی تنها یک حرف دارند و طولانی‌ترین کلمه اسپانیایی متشکل از 24 حرف است.
• در زبان اسپانیایی اسم ماه‌ها، روزهای هفته و اسامی که در انگلیسی به‌صورت حرف بزرگ نوشته می‌شوند، این‌گونه نگارش نشده و معمولاً با حروف بزرگ نوشته نمی‌شود.
• در زبان اسپانیایی، تمام اسم‌ها دارای جنسیت مردانه و یا زنانه هستند.
• در زبان اسپانیایی منفی کردن بسیار ساده است و تنها یک (no) قبل از فعل قرار می‌گیرد.
• در زبان انگلیسی برای بیان مالکیت از آپستروف s در کنار یک اسم پیش فرض استفاده می‌شود، اما در زبان اسپانیایی برای بیان مالکیت از de استفاده می‌شود.
• اسپانیایی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.