سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

پل ولوومیر: پلی که شما را از زیر آب عبور می‌دهد

هلند کشور پیشرفت‌ها و زیبایی‌هاست. کمتر کسی وجود دارد که عاشق گل‌های لاله هلندی نباشد یا فوتبال بی نظیر ستاره‌های هلندی ساعت‌ها او را رو به روی تلویزیون میخکوب نکند. حالا مهندسان این کشور متمدن و پیشرفته، دست به یک کار شگفت انگیز زده اند.

پل‌های زیادی در دنیا وجود دارند، برخی از آنها انقدر طولانی هستند که باعبور از روی آنها دچار ترس و وحشت می‌شوید. برخی دیگر در ارتفاع بالایی از سطح زمین ساخته شده‌اند و ترس و هیجان زیادی را به شما منتقل کنند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با پلی آشنا کنیم که بر خلاف پل‌های دیگر بر روی جاده و یا دریاچه بنا نشده است. این پل در واقع مسیری برای عبور آب است و از روی جاده می‌گذرد. این پل، پل آبی ولوومیر نام دارد. هلندی‌ها با ساختن این پل تمام قوانین را زیر پا گذاشتند، این واقعاً شگفت انگیز است.

پل ولوومیر

پل ولوومیر (Veluwemeer Aqueduct) در واقع شاهکار مهندسان هلندی است که در سال 2002 افتتاح شده است. این پل آبی در زیر قسمت کوچکی از دریاچه ولوومیر ساخته شده است و سرزمین اصلی هلند و فلفولانت را به یک جزیره مصنوعی متصل می‌کند.

این پل در واقع نوعی آب گذر است که باعث شده حمل و نقل آبی و زمینی بدون هیچ ترافیکی در جریان باشد. از طرفی این پل یکی از پل‌های جذاب و معروف دنیا می باشد. این آب گذر زیبا، در طول جاده N302 نزدیک هاردرویک، در شرق هلند بنا شده است. ابعاد این پل آبی به گونه‌ای است که قایق‌های کوچک می‌توانند از آن عبور کنند و این پل توانایی تحمل این مقدار وزن را دارد. در واقع این پل از ۲۵ متر طول، ۱۹ متر عرض و ۳ متر عمق ساخته شده است و روزانه بیش از 28000 وسیله از روی آن عبور می‌کنند. در دو طرف آن گارد ریل و محل عبور پیاده نیز قرار دارد تا بتوانید از روی این پل مناظر زیبایی را تماشا کنند.

پل ولوومیر

در زیر پل نیز یک جاده عریض به صورت دو طرفه تعبیه شده تا وسایل حمل نقل عمومی بتوانند بدون هیچ ترافیک و با حس هیجان از زیر این پل آبی رد شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.