سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

با زیباترین ایستگاه مترو در جهان آشنا شوید

متروها اصولاً تمیزترین، جذاب‌ترین و امن‌ترین مکان برای بازدید نیستند؛ در این مکان‌ها شما ممکن است با انواع آلودگی‌ها یا صحنه‌های بدی مانند کثیفی و آشغال روبه‌رو شوید؛ اما در برخی نقاط جهان، ایستگاه‌های مترویی ساخته شده است که کم از گالری‌های هنری و کاخ‌ها ندارند. در این مطلب چند مورد از جالب‌ترین ایستگاه‌های مترو با معماری و طراحی شگفت‌انگیز را به شما معرفی می‌کنیم که در نقاط مختلف جهان قرارگرفته‌اند.

1- ایستگاه مترو تولدو (Toledo) در ایتالیا
این ایستگاه معروف به ایستگاه هنر در مترو ناپل ایتالیا قرار دارد و یکی از معروف‌ترین ایستگاه‌های مترو جهان است که بسیار هنری ساخته شده است؛ این ایستگاه در 50 متری زیرزمین ناپل ساخته شده و دارای چراغ‌های زیبایی است که شما را شگفت‌زده می‌کند. پنل‌های نوری ایجاد شده توسط هنرمندان و شرکت اسپانیایی Oscar Tusquets ساخته شده و فضای ایجاد کرده که عابران فکر می‌کنند در یک کهکشان دیگر قدم می‌زنند.

2- ایستگاه مترو کومسومولسکایا (Komsomolskaya) در مسکو روسیه
این ایستگاه مترو همانند سایر ایستگاه‌های مترو مسکو، مجلل و باشکوه ساخته شده است؛ در این ایستگاه از سقف‌های بلند و لوسترهای خیر کننده‌ای استفاده شده و طراحی این ایستگاه مترو بر عهد ویکتورویچ شاوشف بوده و در سال 1935 ساخته شده است.

ایستگاه مترو Avtovo
ایستگاه مترو Avtovo

3- ایستگاه مترو Avtovo در روسیه
این ایستگاه مترو دارای ستون‌های بزرگ با فضای داخلی از سنگ‌های مرمر است که باعث شده به یک کاخ بزرگ تبدیل شود؛ ستون‌ها، شیشه و سنگ مرمر به کار رفته در آن عظمت خاصی به این سازه داده است؛ در انتهای سکو، نقاشی دیواری موزاییک بزرگی وجود دارد که زنی را در حال نگه‌داشتن کودک نشان می‌دهد. اولین قطار در این ایستگاه، در سال 1955 در سیستم مترو سن پترزبورگ به حرکت در آمد و این قطار دومین مترو عملیاتی کشور روسیه در آن زمان به حساب می‌آید.

4- تونل مترو Bund Sightseeing Tunnel در شانگهای چین
این تونل مترو در زیر رودخانه Huangpu در چین، منطقه اقتصادی و تجاری Bund و Lujiazui را به هم متصل می‌کند. تونل 646.70 متر (707.24 متر) طول دارد و در اکتبر سال 2000 افتتاح شده است؛ اگر چه عبور از این تونل تنها 5 دقیقه طول می‌کشد؛ اما مسافران می‌توانند در مسیر آن از انواع جلوه‌های بصری و انواع صداها لذت ببرند؛ در این تونل از واگن‌های بی راننده استفاده شده و مسافران دید بسیار گسترده‌ای دارند.

5- ایستگاه مترو University Of Naples در ناپل ایتالیا
ایستگاه مترو دانشگاه ناپل یکی دیگر از ایستگاه‌های جذاب این لیست است که از رنگ‌آمیزی بسیار زیبایی در کنار طراحی‌های منحصربه‌فرد استفاده شده است؛ خالق این اثر زیبا فردی به نام کریم رشید بود و ایستگاه را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که به‌نوعی نوآوری و دنیای دیجیتال را نشان دهد.

ایستگاه مترو University Of Naples در ناپل ایتالیا
ایستگاه مترو University Of Naples در ناپل ایتالیا

6- ایستگاه مترو Arts Et Métiers در پاریس فرانسه
Arts et Métiers نام یک ایستگاه مترو زیبا در پاریس است که ارزش یک‌بار دیدن را دارد. نام این ایستگاه از یک موزه ابزارهای و اختراعات علمی برداشته شده است. این ایستگاه توسط یک هنرمند بلژیکی به سبک علمی و آثار تخیلی ژول ورن طراحی شده است.

7- ایستگاه مترو Formosa Boulevard در تایوان
این ایستگاه مترو در رتبه بندی‌های زیباترین ایستگاه‌های مترو جهان، در رتبه دوم قرار گرفته است؛ این ایستگاه به گنبد نور شهرت دارد، بزرگ‌ترین سقف شیشه‌ای جهان به کمک هنرمند ایتالیایی نارسیسی کوالیاتا طراحی شده است. قطره دایره‌ای شکل آن 30 متر بوده و مساحتی بالغ بر 2.180 متر مربع دارد که از 4500 پانل شیشه‌ای تشکیل شده است.

8- ایستگاه مترو خالد بن آلولید (Khalid Bin Al Waleed)
یکی دیگر از ایستگاه‌های مترو این لیست مترو ایستگاه خالد بن آلولید در دبی است که یک ایستگاه مترو علمی تخیلی در آینده را نشان می‌دهد این ایستگاه دنیای زیر آب را با لوسترهای پری دریایی نشان می‌دهد.

ایستگاه مترو Formosa Boulevard در تایوان
ایستگاه مترو Formosa Boulevard در تایوان

9- ایستگاه مترو آتوچا Atocha
این ایستگاه در مادرید اسپانیا قرار دارد و یکی از جالب‌ترین ایستگاه‌های مترو این لیست است؛ در آن از معماری خلاقانه استفاده شده و یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه مترو در اسپانیا است که از شیشه و استیل ساخته شده و در آن گیاهانی وجود دارد که یک باغ استوایی را به وجود آورده‌اند و همه جا سرسبز است. علاوه بر این استخرهای پر از ماهی‌های کوچک و لاک‌پشت در آن قرار داده‌شده است.

10- ایستگاه مترو دادگستری Rådhuset
احتمالاً یکی از نمادین‌ترین ایستگاه‌های مترو جهان، این ایستگاه مترو است که در استکهلم سوئد قرار گرفته است و سقف آن با رنگ قرمز عقیقی پوشانده شده که در کنار رنگ‌های خنثی دیگر تضاد زیبایی به وجود آورده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.