سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

پارک جنگلی بندر کیاشهر تلفیقی از جنگل، مرداب و دریا

پناه بردن به دامان پاک طبیعت همواره یکی از راه‌هایی بوده است که آدمی برای فرار از دشواری‌های زندگی شهری برمی‌گزیند. حضور در صحنه‌ی سرسبز دشت‌ها و جنگل‌ها، تماشای آبی بی کران دریاها و رودها و نیز تجربه‌ی شگفت‌انگیز سکوت کویر به آدمی فرصت تجدید قوا برای ادامه‌ی مسیر را می‌دهد.

خوشبختانه ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد خود، دارای طبیعتی زیبا و متنوع است که در دل آن پدیده‌های طبیعی گوناگون و خیره‌کننده‌ای قرار دارد. استان گیلان در شمالی‌ترین نقطه‌ی ایران یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مقاصد گردشگری و طبیعتگردی به شمار می‌آید که همه ساله درصد زیادی از گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند. این استان که به طبیعت بکر و سرسبز خود شهرت دارد، دارای ظرفیت‌های فراوانی برای رونق گردشگری می‌باشد.

بندر کیاشهر یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان و جزء شهرستان آستانه‌ی اشرفیه است. این شهر که در قدیم با نام «بندر فرحزاد» خوانده می‌شد دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی نظیر پل چوبی و پارک جنگلی کیاشهر است.

پارک جنگلی کیاشهر در میان حد فاصل بین ساحل و بخش شهری بندر کیاشهر واقع شده است. این پارک جنگلی درست در جایی قرار گرفته است که رودخانه‌ی خروشان سپیدرود با دریای کاسپین در هم می‌آمیزد. همجواری جنگل، ساحل، پل چوبی و مرداب کیاشهر منظره‌ای منحصر به فرد و رویایی را پدید آورده که در کمتر جایی یافت می‌شود. پارک جنگلی بندر کیاشهر که دارای مساحتی به وسعت ۱۸ هکتار می‌باشد، از سمت شمال به منطقه‌ی گردشگری ساحلی، از سمت جنوب به بافت شهری، از سوی شرق به دهکده‌ی ساحلی و از سوی غرب به نهالستان کیاشهر محدود شده است.

پارک جنگلی

بیشترین حجم پوشش گیاهی پارک جنگلی بندر کیاشهر درختان توسکا است که به طور خالص و یکنواخت سراسر آن را پوشانده است، اما درختان توسکا تنها پوشش گیاهی این پارک نبوده و در نقاط مختلف این پارک گیاهان خودرو و بالارونده نیز مشاهده می‌شوند که جلوه‌ای بکر و وحشی به این منطقه بخشیده‌اند.

در سال ۱۳۸۲ طرحی برای ساماندهی این پارک به اجرا در آمد که در آن امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه، مکان‌های برای اقامت موقت (کمپینگ)، پارکینگ عمومی، فضای بازی برای کودکان، زمین‌های ورزشی، ساختمان بازی‌های کامپیوتری، مرکز فرهنگی و سالن اجتماعات فراهم گشت.

پارک جنگلی بندر کیاشهر به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی، امکانات تفریحی و امنیتی مناسب در تمامی فصول سال مورد توجه گردشگران و علاقمندان به طبیعت است و سالانه گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌نماید، اما با این وجود پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر به این مکان پیش‌بینی‌های هواشناسی را بررسی کرده و از آب و هوای منطقه آگاهی کسب کنید.

اگر قصد سفر به این پارک زیبا و تماشایی را داشته و می‌خواهید تا شب را در آنجا به صبح برسانید، و اگر به اصول کمپینگ آشنایی لازم را دارید، می‌توانید از سکوهایی که برای کمپینگ تعبیه شده‌اند استفاده کنید. همچنین مهمانسراها و هتل‌های داخل شهر از دیگر گزینه‌های اقامتی شما خواهد بود.

برای سفر به پارک جنگلی بندر کیاشهر باید بدانید که این پارک در بخش شمال شرقی شهر کیاشهر واقع شده است. برای رسیدن به این پارک کافی است تا مسیر خود را به سوی ساحل دریای کاسپین یافته و وارد این پارک جنگلی شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.