سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

آبشار لونک آبشاری دیدنی در جاده سیاهکل- دیلمان

آبشار لونک (گیلان – سیاهکل ٢۵ کیلومتری سیاهکل)
زندگی شهری در کنار امکانات و فرصت‌هایی که برای آدمی فراهم می‌سازد، معایبی چون شلوغی، آلودگی و تنش‌های روزمره را نیز در پی دارد. امروزه به دلیل مشکلات فراوانی نظیر که در روستاها وجود دارد نظیر بیکاری، عدم وجود امکانات و نیز مشکلات راه، مهاجرت‌ها از روستا به شهر بیش از گذشته شدت گرفته و بر ازدحام جمعیت در فضای شهر افزوده است. اگر چه این روزها عده‌‌ی زیادی زندگی در شهر را به روستا ترجیح می‌دهند، اما همواره روستا و به طور کلی طبیعت است که آرامش را به اذهان آدمی هدیه می‌دهد. طبیعت با سرشت بخشنده‌ی خود همچنان در خدمت بشر بوده و تألمات روحی ناشی از زندگی در فضای شهر را از روح خسته و دردمند آدمی می‌زداید.

طبیعت ایران دارای تنوع و گوناگونی فراوانی است و به دلیل اقلیم چهار فصل خود، در هر گوشه و کنار از این خاک پدیده‌ای طبیعی و تماشایی برای ماجراجویی‌های گردشگران و طبیعتگردان وجود دارد. ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود انوع پدیده‌های طبیعی همچون کوهستان، کویر، غار، آبشار، دریا، جنگل، دریاچه، چشمه و … در خود جای داده است.

استان گیلان در شمال ایران واقع شده و به سرسبزی و طبیعت بکر و تماشایی‌اش شناخته می‌شود. در این استان آبشارهای فراوانی وجود دارد که آبشار لونک یکی از آن‌ها است. آبشار لونک یکی از مقاصد گردشگری در استان گیلان به شمار می‌آید که توانسته است گردشگران و طبیعتگردان فراوانی را به خود جذب کند.

آبشار لونک در سمت راست جاده‌ی کوهستانی و زیبای سیاهکل به دیلمان قرار گرفته است. آبشار لونک از دو آبشار تشکیل شده است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و عرض آن‌ها به بیست متر می‌رسد. آب از این آبشار شش متری سقوط کرده و به رودخانه‌ی شیم ملحق می‌شود. در فصول بهار و پاییز حجم آبی که در آبشار جریان دارد به بیشترین میزان خود رسیده و در فصل تابستان از حجم آن کاسته می‌شود. در فصول بهار و پاییز که حجم آب جریان یافته در آبشار به حداکثر میزان خود می‌رسد، دو آبشار به یکدیگر پیوسته و شکوه آن را دو چندان می‌کنند.

لونک

آبشار لونک در میانه‌ی جنگلی سرسبز و سحرانگیز واقع شده است که فرصت یک طبیعتگردی فوق‌العاده را برای علاقمندان به طبیعت فراهم می‌سازد. صدای رودخانه‌ی خروشانی که کمی آن طرف‌تر جاری است یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت پیرامون آبشار لونک است. جای جای این طبیعت زیبا محل مناسبی برای پهن کردن بساط پیک نیک و گذراندن اوقات فراغت در کنار نزدیکان است. یکی دیگر از تفریحاتی که در فصول بهار و تابستان می‌توان در این مکان به یاد ماندنی داشت، تن زدن به آب و زدودن هر گونه خستگی و عطش از جسم و روح است. همچنین کسانی که به آبشار لونک سفر می‌کنند باید دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند ذره‌ای از وسعت زیبایی‌های این منطقه‌ی بکر و تماشایی را ثبت نمایند.

مناطق اطراف آبشار لونک در فصل بهار سراسر پوشیده در گل‌های رنگارنگ است. درختان سر به فلک کشیده‌ی فراوانی در این منطقه دیده می‌شود که می‌توان از میان آن‌ها به راش، ممرز، توسکا، خرمندی و انجیری اشاره کرد که پوشش گیاهی مناطق اطراف آبشار را تشکیل می‌دهند.

در منطقه‌ی جنگلی آبشار لونک امکانات گردشگری قابل قبولی مهیا است. در این منطقه امکاناتی مانند منقل‌های بتونی برای کباب‌پزی، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی برای گردشگران فراهم بوده و نیز برای دسترسی آسان افراد، مسیر به صورت پله پله می‌باشد. در کنار رودخانه نیز رستوران، سرویس بهداشتی و آلاچیق‌هایی قرار دارد. همچنین در سمت دیگر جاده و روبه‌روی آبشار لونک مکانی برای فروش هنرهای سنتی و صنایع دستی منطقه‌ی لونک در نظر گرفته شده است.

آبشار لونک در هر فصلی زیبایی منحصر به فرد خود را به نمایش می‌گذارد، اما اگر می‌خواهید این آبشار را در زمانی ببینید که بیشترین میزان آب در آن جاری است، در فصول بهار و پاییز به دیدارش بروید. در بهار سرسبزی و شور زندگی را در آب‌های جاری این آبشار خواهید دید، در تابستان اگر چه از حجم آب آبشار کاسته می‌شود اما طبیعت اطراف همچنان سرسبزی و زیبایی‌های خاص خود را خواهد داشت، در فصل پاییز طبیعت لباس زرد و نارنجی به تن می‌کند و در زمستان یکدست سپیدپوش می‌شود.

اگر به این آبشار زیبا رفتید و قصد اقامت شبانه در آن مکان را داشتید و اهل کمپینگ بودید، می‌توانید در اطراف آبشار مکان مناسبی را انتخاب کرده و در زیر سقف آسمان شب را به صبح برسانید. اما اگر اهل کمپینگ نیستید، خانه‌های محلی، هتل‌ها و مهمانسراهای شهرهای اطراف مکان مناسبی برای اقامت موقت شما خواهند بود.

از هر مسیری که وارد استان گیلان شوید، برای رسیدن به آبشار لونک باید در مسیر جاده‌ی سیاهکل-دیلمان قرار گیرید. این جاده مسیری کوهستانی و جنگلی است که مناظر زیبایی را در پیش چشمان مشتاق شما قرار می‌دهد. پس از طی ٢۵ کیلومتر به سمت دیلمان، به مکان مورد نظر می‌رسید. آبشار لونک در سمت راست جاده قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.