سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

بلوار بندر انزلی ساحلی زیبا در کرانه دریای خزر

طبیعت همواره آغوش بازی برای تسکین تألمات روحی بشر داشته و دارد. زندگی در فضای پر از تنش و جدال شهری آدمی را نیازمند ساخته است تا هر از چندی برای اینکه آرامش را به روح مشوش خود بازگرداند، دست به دامان طبیعت شود و به آن پناه ببرد. ایران از این حیث دارای تنوعی چشم‌گیر و شگفت‌انگیز است و در هر گوشه و کنار از آن می‌توان زیبایی‌های طبیعی را بازشناخت. استان گیلان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور است که می‌توان آن را شاخص‌ترین و برجسته‌ترین قطب گردشگری در ایران دانست.

استان گیلان در شمال ایران واقع شده و دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب و طبیعتی سرسبز و بکر است. به هر سوی استان گیلان که نگاه کنیم، زیبایی‌های طبیعی سر برون آورده و چشم‌ها را به خود خیره می‌سازد. در هر شهر و در هر روستایی طبیعت چنان زیبا و سحرکننده است که باعث شده این استان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری در کشور به حساب بیاید، چنان که همواره در ایام تعطیلات شاهد صفوف طولانی ماشین‌ها و ازدحام جمعیت مسافران در جاده‌های منتهی به این استان هستیم.

یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مقاصد گردشگری در استان گیلان، شهر ساحلی بندر انزلی است که با قرارگیری در کنار دریای کاسپین توانسته است گردشگران و طبیعتگردان فراوانی را به خود جذب کند. شهر انزلی پس از شهر رشت، مرکز استان گیلان، پرجمعیت‌ترین شهر استان است. «دروازه‌ی اروپا» لقب دیرینه‌ی این شهر است، چرا که به دلیل ارتباط دریایی و داشتن گمرک، زودتر از سایر شهرها با تولیدات و دستاوردهای غربی آشنا می‌شد. به همین دلیل است که اولین تأسیسات دریایی، اولین پل متحرک در ایران، اولین خطوط هوایی، اولین سینما و سالن تئاتر در این شهر راه‌اندازی شده است. همچنین شهر انزلی نخستین شهری است که به آن برق‌رسانی صورت گرفت و اتومبیل نیز اولین بار به این شهر وارد شد. بندر انزلی با داشتن آب و هوایی دلپذیر، معماری مدرن و خاص خود، ساحل زیبا و بندری پر از انواع کشتی‌های کوچک و بزرگ در کنار سر و صدای مرغان دریایی دارای تمامی ویژگی‌هایی است تا گردشگران را به خود فرا بخواند. بندر انزلی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که از این بین می‌توان به مرداب انزلی، برج ساعت، کاخ میان پشته، پناهگاه حیات وحش سرخانکن، گورستان لهستانی‏‌ها، دهکده‌ی ساحلی، حافظیه‌ی انزلی، اسکله و بلوار ساحلی انزلی اشاره کرد. در این میان بلوار بندر انزلی یکی از پرطرفدارترین و پر رفت و آمدترین مکان‌های این شهر ساحلی است.

بلوار بندر انزلی

بلوار ساحلی بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های مهم این شهر است که در نزدیکی اسکله واقع شده و دارای وسعتی معادل ۳۵۰۰۰ مترمربع است. این پارک ساحلی در سال ۱۳۰۷ احداث شده است و در واقع نخستین پارک در ایران است که در ساخت آن از معماری کشور روسیه الهام گرفته شده که به دلیل رفت و آمدهای فراوانی است که از سال‌های دور از انزلی به آنجا صورت می‌گرفته است. بلوار ساحلی بندر انزلی نمای زیبایی به اسکله، کشتی‌های بزرگ و کوچکی که در عبور و مرور هستند و نیز امواج خروشان دریا و مرغان دریایی بخشیده است؛ منظره‌ای تماشایی و رویایی که در هر جایی یافت نمی‌شود. همچنین در عصرها و در فصول بهار و تابستان بوی درختان نارنج و پرتقال در این مکان پیچیده و لذت حضور در بلوار انزلی را دو چندان می‌سازد. مجسمه‌ی زیبای شیر، پلکان‌های خوش‌ ساخت، آلاچیق و حوضچه‌هایی با فواره‌های بلند در میان درختان کاج و مرکبات، درختچه‌های تزئینی، شمشادهای سرسبز و گل‌ها و سبزه‌ها، گلدان‌های سپید بزرگ پر از گل‌های رنگارنگ از جمله ویژگی‌هایی است که در معماری این پارک ساحلی به کار رفته و بر زیبایی آن افزوده است. در بخش شمالی بلوار انزلی موج‌ شکن‌های معروف بندر انزلی واقع شده‌اند که خود منظره‌ی زیبایی را رقم زده‌اند.

بندر انزلی و بلوارش در تمامی فصول سال میزبان خوبی برای شما خواهند بود، گر چه آب و هوای این شهر در فصولی که خیلی سرد یا خیلی گرم نباشند بهتر و دلچسب‌تر است. اما اگر اهل شنا کردن هستید و به این هدف قصد سفر به انزلی را دارید، فصول بهار و تابستان زمان مناسب‌تری برای سفر خواهد بود. در حاشیه‌ی جنوبی بلوار انزلی غرفه‌های چای و قلیان فراوانی وجود دارد تا لذت تجربه‌ی یک فنجان چای گیلان را در حال تماشای امواج دریا برای شما به ارمغان بیاورد. آلاچیق‌هایی با طرح درخت، سرویس بهداشتی و نیز اسکله‌ی قایق سواری در انتهای بلوار از دیگر امکانات این مکان است.

اگر به شهر انزلی سفر کردید و قصد اقامت شبانه در این شهر را داشتید، با کمی گردش در سطح شهر به راحتی خواهید توانست انواع هتل، مهمانسرا و نیز ویلا یا سوییت‌های اجاره‌ای را مطابق با سلیقه و بودجه‌ی خود به عنوان محل اقامت خود انتخاب نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.