سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

دهکده ساحلی بندر انزلی گیلان

استان گیلان یکی از مهم‌ترین مناطق جذب گردشگر در ایران به شمار می‌آید. این استان که در شمال کشور واقع شده است، به دلیل بهره‌مندی از طبیعتی سرسبز، بکر و متنوع، همواره مورد توجه و علاقه‌ی گردشگران و طبیعتگردان داخلی و خارجی بوده است. قرار گیری این استان در حاشیه‌ی جنوبی دریای کاسپین و برخورداری از آب و هوایی معتدل و مرطوب یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا استان گیلان در میان گردشگران طرفداران فراوانی را به خود جذب کرده باشد.

شهر بندر انزلی یکی از شهرهای استان گیلان می‌باشد که ساحلی بوده و یکی از نقاط اصلی جذب گردشگر در استان گیلان محسوب می‌گردد. این شهر دارای سواحل گوناگون و فراوانی بوده که راه دسترسی گردشگران به دریای کاسپین هستند. امروزه با ساخت انواع ویلاهایی که دارای ساحل اختصاصی هستند، از مساحت ساحلی که در دسترس عموم مردم قرار دارد، کاسته شده است. یکی از مناطقی که دارای ساحل اختصاصی است، دهکده ساحلی بندر انزلی نام دارد.

دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگترین باغ شهر ایران بوده و در ورودی شرقی شهر بندر انزلی، در منطقه‌ی غازیان انزلی، بین محله‌ی شالیور و بی‌بی حوریه‌ی غازیان قرار دارد. این شهرک در سال ۱۳۴۸ احداث شده و با وجود گذر زمان و ساخت شهرک‌های جدید، همچنان یکی از مهم‌ترین و زیباترین شهرک‌های ساخته شده در استان گیلان و مازندران به شمار می‌آید. در دهکده ساحلی بندر انزلی زیربنای ویلاهای ساخته شده، در حدود ۲۰ درصد مساحت کل شهرک را اشغال کرده‌اند و به همین دلیل این مکان دارای فضای سبز وسیعی است. در دهکده ساحلی بندر انزلی تعداد زیادی ویلا وجود دارند که تعداد زیادی از آن‌ها شخصی و برخی از آن‌ها نیز مربوط به ارگان‌های دولتی هستند. این شهرک دارای دروازه‌های ورودی و خروجی بوده و حضور نگهبانان در این دروازه‌ها برای تأمین امنیت ساکنین شهرک و عدم ورود افراد متفرقه به داخل دهکده می‌باشد.

دهکده ساحلی بندر انزلی دارای امکانات رفاهی مناسبی از جمله رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه‌ی شنای برادران و خواهران، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و … است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.