سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

سفری به هتل ییلاقی خانی ماسال

(گیلان – ماسال این هتل در ییلاق ماسال که فاصله ش از فومن حدوداً 65 کیلومتر است واقع شده)

طبیعت همواره پناهگاه آدمی بوده است تا دمی در آن بیاساید و آلام زندگی پر فراز و نشیب زندگی شهری را از تن خود بزداید. طبیعت چهار فصل ایران با داشتن تنوع فراوانی از پدیده‌های طبیعی (کوه، دریا، کویر، جنگل، غار، آبشار و …) قادر است سلایق همگان را برآورده ساخته و برای فراغت هر فردی پیشنهادی متفاوت ارائه دهد. در این میان استان گیلان یکی از مقاصد گردشگری‌ در ایران به شمار می‌رود که همه ساله گردشگران و طبیعتگردان زیادی را به خود جذب می‌کند. طبیعت سرسبز استان گیلان چنان دلفریب و روحنواز است که کمتر کسی یارای چشم‌پوشی از آن را دارد. یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در این استان شهر ماسال و ییلاقاتش است.

ییلاق اولسبلنگاه

ماسال شهری در استان گیلان ایران، که در کنار کوه‌های تالش واقع شده ‌است و مردم این شهر به زبان تالشی تکلم می‌کنند. معنی کلمه ماسال کوه‌وار یا کنار کوه یا دارای کوه است که از کلماتی مانند مسال، مازال و … گرفته شده ‌است (عبدلی، علی، تالشی‌ها کیستند، تهران: انتشارات ققنوس، چاپ دوم، تابستان ۱۳۶۹). شهر ماسال دارای طبیعتی بکر و زیبایی‌های فراوانی است که از جمله‌ی آن می‌توان به آبشارهای گوناگونی نظیر آبشار ویوز، آبشار خون با ارتفاع بیش از پانزده متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع ده متر اشاره کرد. در شهرستان ماسال بیش از هفده غار بزرگ و کوچه قرار دارد که بزرگترین آن‌ها غار آویشو است و بین مناطقی همچون تائی بنه، انده چو و خماسون در بستر دره‌ای کم‌ آب قرار دارد. این غار یکی از شگفتی‌های طبیعی و بزرگ‌ترین غار استان گیلان است. همینطور می‌توان از غارهای شگفت‌انگیز دیگری که در دل طبیعت این شهر زیبا جای گرفته است همچون غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی و غار کلچال، نام برد.

روستاها و ییلاقات بسیاری در استان گیلان وجود دارند که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و تجربه‌ی متفاوتی از یک حس زیبا، حس زیبای دل سپردن به طبیعت را برای آدمی به ارمغان می‌آورند. اگر به شهر ماسال و یکی از ییلاقات شگفت‌انگیز آن سفر کردید و قصد اقامت یک یا چند روزه را در آنجا داشتید، هتل ییلاقی خانی ماسال اقامتگاه مناسبی برای شما خواهد بود. اتاق‌های چوبی و فضای خاص و به دور از تجملات این هتل زیبایی آن را چندین برابر کرده است. این هتل به صورت خانوادگی اداره شده و دارای سوئیت، رستوران و آلاچیق چوبی در دل جنگل‌های سرسبز است. هتل ییلاقات خانی یک هتل چوبی کوچک با منظره‌ای رو به یک دره‌ی زیبا و تماشایی است که در احاطه‌ی ابرها قرار گرفته است. در میانه‌ی بهشت ییلاقات ماسال، اقامت در چنین هتلی و آغاز روز با کره، پنیر، عسل محلی و نان سنتی لطف دیگری دارد. این هتل چوبی یک ستاره در ییلاق ماسال که با فومن فاصله‌ای ۶۵ کیلومتری دارد و در کیلومتر ٢٠ جاده‌ی ییلاقی اولسبلنگاه واقع شده است. برای اقامت در این هتل، از قبل اتاق خود را رزرو کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.