سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

پارک ملت رشت یکی از جاذبه های گردشگری گیلان

پارک ملت رشت (گیلان)
استان گیلان در ناحیه‌ی شمالی ایران دارای طبیعتی بکر و سرسبز بوده که همواره میزبان گردشگران و طبیعتگردان فراوانی در طول سال و به ویژه در ایام تعطیل است. شهر رشت، مرکز استان گیلان، یکی بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر حاشیه‌ی دریای کاسپین است که با وجود بافت شهری خود، دارای جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی فراوانی است. پارک ملت رشت یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که علاوه بر مردم بومی شهر رشت، مورد بازدید و توجه گردشگران نیز قرار می‌گیرد.

«پارک ملت» یا «بوستان ملت» شهر رشت، پس از باغ محتشم (یا پارک شهر) بزرگترین پارک این شهر محسوب می‌شود. پارک ملت در واقع یکی از باغ‌های قدیمی شهر رشت به نام «سیاه باغ» بوده است که در سال ۱۳۷۸ مورد بازسازی و طراحی قرار گرفته و برای استفاده‌ی عموم مردم افتتاح گردید.

پارک ملت در منطقه‌ی سه رشت در بلوار شهید انصاری، سه راه کانادا قرار دارد. این پارک دارای مساحتی بالغ بر صد و بیست هزار متر بوده و پوشیده شده از درختان تنومند و زیبایی است که دارای قدمتی طولانی هستند.

پارک ملت شهر رشت یکی از مکان‌های محبوب مردم رشت برای پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی است. در ساعات مختلف روز و به ویژه صبح‌ها، زنان و مردان از هر سن و سالی را شاهد خواهیم بود که به قصد ورزش و پیاده‌روی به این پارک آمده‌اند. همچنین فضای زیبا و آرامش‌بخش پارک ملت به گونه‌ای است که می‌توان آن را برای دمی آسودن در میان درختان سر به فلک کشیده برگزید.

انجمن نجوم ثاقب استان گیلان نیز در داخل پارک ملت رشت واقع شده است. اولین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در سال ۱۳۸۱ در این پارک نصب شد و در همان سال یک مجتمع آکواریومی که دارای ۶۸۰ قطعه از ماهیان کمیاب تزئینی شمال و جنوب کشور و ۲۸ قطعه خرچنگ بود دراین پارک به بهره‌برداری رسید.

پارک ملت رشت

در سال ۱۳۹۵ پروژه‌ی تأسیس بزرگترین آبنمای موزیکال کشور در پارک ملت آغاز شد و گفته می‌شود که این آبنما دومین آبنمای بزرگ خاورمیانه است. این آبنمای زیبا که در اوایل سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید در منطقه‌ی ۳ رشت و در بوستان ملت واقع گشته و دارای مساحت ۵۰۰۰ متر مربع است. آبنمای پارک ملت رشت متشکل از فواره‌های کوچک و بزرگ بوده و با هماهنگی موسیقی عمل می‌کند که صحنه‌ای تماشایی را رقم می‌زند. درباره‌ی ایمنی این آبنما گفته شده است که حفاظ‌هایی برای جلوگیری از افتادن افراد به داخل این استخر تعبیه گشته و به این صورت خطر غرق شدگی برای افراد بسیار کم خواهد بود.

در پارک ملت سکوهایی (۱۰۰ عدد) برای برپایی چادرهای اقامتی تعبیه شده است و این مکان را فضای مناسبی برای استفاده‌ی گردشگران ساخته است. از دیگر امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی این پارک تماشایی می‌توان به زمین‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، وسایل ورزشی همگانی، آبنمای موزیکال، ساعت آفتابی از نوع قطبی و به شکل کتاب و قلم، وسایل و زمین بازی کودکان، برکه‌ی طبیعی زیبا همراه با دو فواره‌ی بلند و پرندگان و ماهی‌های درون این برکه، سرویس بهداشتی، نمازخانه و مبلمان پارکی اشاره کرد. همچنین در سمت چپ ورودی این پارک یک خانه‌ی سنتی روستایی قرار دارد که به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این خانه‌ی روستایی برای برگزاری برخی از جشن‌ها و مناسبت‌ها نیز استفاده می‌شود.

به دلیل آب و هوای معتدل و مرطوب شهر رشت، پارک ملت در هر فصلی از سال زیبایی‌های خاص آن فصل را به نمایش گذاشته و برای بازدید مناسب است. این پارک در فصول بهار و تابستان یک دست لباس سبز به تن کرده و در فصل جادویی پاییز به ترکیبی از رنگ‌های زیبای قرمز و زرد و نارنجی در می‌آید.

اگر به شهر رشت سفر کردید و قصد اقامت شبانه را داشتید، همانطور که گفته شد در پارک ملت این امکان برای شما وجود دارد تا در سکوهای مخصوص چادر، بساط کمپینگ خود را بر پا کنید. اگر هم اهل کمپینگ نیستید، می‌توانید از مهمانسراها و هتل‌های فراوانی که در این شهر رویایی وجود دارد بهره ببرید.

برای رفتن به این پارک زیبا باید ابتدا به مرکز استان گیلان، شهر رشت بروید. پارک ملت در بلوار شهید انصاری شهر رشت و نبش بلوار احمدزاده واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.