سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

کشتی مسافری تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی گیلان

استان گیلان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود و برخورداری از آب و هوایی معتدل و مرطوب، یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین مراکز جذب گردشگر در ایران به شمار می‌رود. این استان دارای طبیعتی سرسبز بوده و از حیث پدیده‌های طبیعی دارای تنوع بالایی است. در استان گیلان انواع زیبایی‌های طبیعی، از کوه و جنگل گرفته تا دریا و مرداب، از چشمه و غار گرفته تا آبشار و دریاچه، یافت می‌شود. استان گیلان به دلیل قرارگیری در حاشیه‌ی جنوبی دریای کاسپین از نعمت سواحل متعدد برخوردار بوده و همین امر یکی از دلایلی است که موجب محبوبیت آن در بین گردشگران شده است.

در سواحل استان گیلان همه روزه کشتی‌ها و قایق‌های فراوانی در حال تردد هستند که عموما برای ماهیگیری و یا حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان کشتی مسافری تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی یکی از فرصت‌هایی است که برای گردشگران علاقمند به سفرهای دریایی فراهم است.

در سال‌های اخیر کشتی مسافری تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی با هدف توسعه و رشد گردشگری در دریای کاسپین آغاز به فعالیت کرده است. این کشتی نخستین کشتی تفریحی و مسافری است که با هدف جذب گردشگر در دریای کاسپین به راه افتاده است. کشتی میرزا کوچک خان جنگلی دارای گواهینامه‌های دریانوردی لازم و استانداردهای بین‌المللی شناوری از مراجع مربوطه (سازمان بنادر و دریانوردی) بوده و امکانات و تجهیزات پذیرایی و اقامتی مناسبی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که کلیه‌ی پرسنل این کشتی مسافری تفریحی دارای گواهینامه‌های دریانوردی بین‌المللی می‌باشند.

کشتی میرزا کوچک خان

کشتی مسافری تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی در سال ۱۹۷۱ در ژاپن ساخته شده است. این کشتی در زمانی که بیست سال از عمر خود را در سفرهای دریایی جزایر ژاپن گذرانده بود، توسط کشتیرانی ایران خریداری شده و از طریق دریای سیاه و رودخانه‌ی ولگا به دریای کاسپین راه یافت. این کشتی دارای ۵ طبقه، ۷۴ متر طول، ۱۲ متر عرض، ۲۰ متر ارتفاع و۲۶ کابین درجه ۱ و ۲، با گنجایش حدود ۲۵۰ مسافر است. محل اقامتی داخل این کشتی از حیث کیفیت در حد هتل‌های ۴ ستاره می‌باشد. کشتی میرزا کوچک خان در ۵ طبقه شامل بخش‌های اقامتی متفاوتی می‌باشد: هشت واحد دو تخته، دو واحد رویال، دوازده واحد چهار تخته، سه واحد شش تخته، یک واحد هشت تخته، کافی شاپ VIP، یک واحد کافی شاپ عمومی، یک واحد رستوران با قابلیت پذیرایی یکصد نفر در هر مرحله، عرشه‌ی پاشنه فضای باز کشتی با قابلیت چیدمان ۲۵۰ صندلی جهت اجرای موسیقی زنده و مراسمات.همچنین کشتی مسافری تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی از بیمه‌ی مسافر و کشتی برخوردار است.

کشتی مسافری تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی می‌تواند بین استان‌های ساحلی و خارجی در رفت و آمد باشد. در واقع مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این کشتی، برقراری امکان سفرهای دریایی تفریحی در میان شهرهای ساحلی استان گیلان، استان‌های ساحلی شمال کشور و نیز کشورهای حاشیه‌ی دریای کاسپین بوده است. کشتی میرزا کوچک خان جنگلی در بنادر انزلی، آستارا و کیاشهر دارای اسکله می‌باشد و در این مناطق می‌تواند پهلو بگیرد.

کشتی میرزا کوچک در بندر انزلی واقع است و امروزه تنها در فصل تابستان به فعالیت می‌پردازد. دلیل ممانعت از فعالیت این کشتی آنگونه که مالک کشتی بیان داشته رقصیدن دو مسافر در حین سفر تفریحی بوده است. به همین دلیل کشتی میرزا کوچک‌ خان اکنون تنها در تابستان با سفرهایی ۴ ساعته در ۱۰ مایلی از سواحل استان گیلان فعال است. این سفرهای‌ کوتاه عموما پنجشنبه ‌شب‌ها برای عموم مردم و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار می‌‌شود. هزینه‌ی سفر چیزی در حدود صد تا صد و پنجاه هزار تومان به ازای هر نفر مسافر است.

نوای موسیقی از لحظه‌ی شروع به حرکت کشتی تا لحظه‌ی پایان سفر چهار ساعته همراه مسافران و گردشگرانی است که این سفر کوتاه دریایی را برای گذران اوقات فراغت خود برگزیده‌اند. در این کشتی امکانات فراوانی همچون کافی‌شاپ‌ها و مکان اقامتی برای اقامت شبانه‌ی مسافران فراهم است و مسافران غیربومی می‌توانند از این امکانات اقامتی بهره ببرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.