سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

ایالت کرالا: قطعه‌ای از بهشت در هند

کرالا یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است که به بهشت زمین شهرت دارد. گردشگران از قسمت‌های مختلف جهان برای مشاهده طبیعت و لذت از فرهنگ این شهر، وارد هند می‌شوند. این شهر با طبیعت زیبای خود، عاری از هرگونه شلوغی زندگی مدرن و امروزی است؛ مردمان آن صمیمی و مهربان بوده و شاد هستند؛ به طور کلی وقتی شما به این قسمت از هند قدم می‌گذارید؛ گویی وارد بهشت شده‌اید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با زیبایی‌های کرالا بیشتر آشنا شوید.

کرالا افسانه‌ای است؛ هر گوشه و هر قسمت از آن زیبایی خاص خودش را دارد؛ بنابراین چمدانتان را ببندید و راهی هند شوید؛ بهشت منتظر شما است؛ کرالا مکانی با زیبایی‌های طبیعی است که از آن به عنوان یکی از “ده بهشت دنیا” یاد می‌شد. در واقع نام ایالت کرالا از دو واژه kera و alam تشکیل شده است که kera به معنای نارگیل و alam به معنی سرزمین و مکان است. به غیر از میوه و غذا، جنگل‌ها بکر و سواحل زیبا، یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی این منطقه تالاب‌های کرالا است که در آن مرداب‌ها، دریاچه‌ها، کانال‌ها و رودخانه‌های زیادی وجود دارد. آبشارهای آرام و زیبا روح را نوازش می‌دهد و مناظر واقعاً قطعه‌ای از بهشت را به تصویر می‌کشند.

در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم در مورد زیبایی‌های طبیعی و گردشگری کرالا حرف بزنیم و شما را با این مناطق آشنا کنیم.

  • Thiruvananthapuram

تریواندروم پایتخت کرالا است و از اهمیت زیادی در گردشگری کرالا برخوردار است. تریواندروم به دلیل چشم انداز سبز و پارک‌های عمومی به عنوان شهر همیشه سبز هند شناخته می‌شود. جدا از این خصوصیات، تریواندروم اعتبار خاص دیگری برای گردشگری دارد. تریواندروم معبدی است که به پروردگار ویشنو اختصاص داده شده است و در جنوب هند واقع شده و از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی دیگر از مکان‌های گردشگری موزه nappier و باغ وحش تریواندروم است. همچنین ساحل کوالام یک مکان توریستی مشهور در Thiruvananthapuram، کرالا می‌باشد.

  • MUNNAR

مونار محلی است که به تپه‌های سرسبز خود شهرت دارد؛ پارک ملی Eravikulam در این منطقه واقع شده و شما می‌توانید ساعت‌ها از آن لذت ببرید.

  • Kochi

کوچی به عنوان دروازه هند شناخته می‌شود. این مکان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در منطقه کرالا است؛ شما می‌توانید از مناظر زیبای آن استفاده کرده و برای آرامش ذهن، بدن و روح به کلیسای سنت فرانسیس و کنیسه یهودی مراجعه کنید.

  • Alleppey

آلپپه به عنوان ونیز شرق شناخته می‌شود. جذابیت عمده این مکان، تالاب‌ها، آبشارها، نخل‌ها و Kettuvallams (خانه قایق) های موجود در این شهر است. در آلپپه می‌توانید قایق‌های خانگی را اجاره کنید و در تالاب‌های آن قایق‌سواری کرده و یکی از زیباترین تجربه‌های قایق سواری خود را رقم بزنید. ساحل آلپپه یکی دیگر از مکان های شگفت انگیزی است که می‌توانید وقت گران‌بهای خود را در آن سپری کنید. این ساحل میزبان مسابقات معروف قایقرانی Nehru است که قایقرانان مهارت‌های خود را در یک تیم نشان می‌دهند.

  • KOZHIKODE

کالیکوت از زیبایی بکر و دست نخورده طبیعی برخوردار بوده و بیننده را هیجان زده می‌کند. کالیکوت مکانی است که در قلب کرالا قرار گرفته و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ترکیبی از ساحل و مکان‌های مهم دیگر باعث شده که این مکان به یکی از پربازدیدترین مناطق کرالا تبدیل شود.

  • Thekkady

Thekkady مکانی است که در آن پارک ملی معروف کرالا قرار گرفته است. پارک ملی Thekkady بیشترین بازدید کننده و گردشگر در کرالا را به خود اختصاص داده است. در اینجا می‌توانید انواع مختلف جانوران و گیاهان و همچنین رودخانه معروف را مشاهده کنید. بعد از بازدید از پارک، می‌توانید به Murikkady بروید که یکی دیگر از جاذبه‌های Thekkady است. این مکان با مزارع چای و قهوه پوشانده شده است.

  • KANNUR

کانور ترکیبی از سنت و تاریخ است. این مکان دارای تعدادی سواحل و بنای تاریخی است که افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. ساحل Payyambalam، ساحل Muzhappilangad، پارک شناور، پارک Snake و موزه Arakkal از مهم‌ترین جاذبه‌های کنور، کرالا است.

  • Kumarakom

روستای کوماراکوم در 16 کیلومتری شهر Kottayam و در کرالای مرکزی واقع شده است. با قطار، بعد از 16 کیلومتر از Kottayam می‌توانید به این مکان برسید. به محض ورود به این روستا محیط کاملاً آرام و آرامش بخش توجه شما را به خود جلب می‌کند؛ در این بین صدای پرندگان وحشی در این سکوت طنین‌انداز خواهد شد. در این مسیر شما می‌توانید از قایق‌هایی برای گشت‌وگذار در تالاب استفاده کرده و خانه‌های نزدیک تالاب را کرایه کنید. برخی قایق‌ها ظرفیت حمل 5 خانواده را دارند.

  • Thiruvallam

Thiruvallam محبوب و زیبا ده کیلومتر با تریواندروم فاصله دارد و شما می‌توانید به راحتی به این مکان برسید. این مکان به دلیل قایق سوای با قایق‌های خانگی خود شهرت پیدا کرده است؛ قایق‌ها در این منطقه تورهایی به جزایر اطراف Pozhikara و Edayar برگزار می‌کنند که بسیار لذت بخش است.

  • Ashtamudi

آشتامودی در جنوب هند و در منطقه کرالا واقع شده و یکی از مکان‌های گردشگری محبوب در تالاب‌های کرالا است؛ شما می‌توانید با راه آهن و اتوبوس به این مکان مسافرت کنید؛ معنی کلمه آشتامودی در زمان محلی مخروط 8 وجهی است؛ در واقع نشان دهنده 8 دریاچه Thevally، دریاچه Kandachira، دریاچه Kureepuzha، دریاچه Kallada، دریاچه Perumon، دریاچه Kumbalath، دریاچه Kanjirottu و دریاچه Thekkumbhagam که آب‌های این منطقه را تشکیل می‌دهند.

شما علاوه بر قایق سواری در آب هوای آرام کرالا می‌توانید از فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه لذت ببرید؛ به طور مثال در فستیوال‌های مختلف شرکت کرده و با فرهنگ‌شان آشنا شوید. کرالا مکانی بسیار جذاب و شگفت انگیز است که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند؛ شما می‌توانید به این قطعه از بهشت در هند مسافرت کرده و چند روزی را در این بهشت بگذرانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.