سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

برج زیبای گالاتا در استانبول

برج گالاتا یکی از نمادها و مکان‌های دیدنی استانبول به حساب می‌آید و در شب زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. اگر به استانبول ترکیه سفر می‌کنید؛ حتماً به این برج زیبا سر بزنید. در این مقاله شما را با تاریخچه و اطلاعت لازم در مورد برج گالاتا (Galata Tower) ترکیه آشنا خواهیم کرد.

استانبول
در ابتدا به نظر می‌رسد استانبول ترکیه جاذبه‌های گردشگری کمی دارد؛ اما اگر به این شهر سفر کنید؛ روزهای زیادی می‌توانید مشغول تماشای زیبایی‌های این مناطق شده و ساعت‌های بی‌شماری را در این شهر بگذرانید. به همین دلیل شهر استانبول برای بسیاری از گردشگران اروپایی و خاورمیانه جذاب به حساب می‌آید و با توجه به نزدیک بودن به کشور ما، یکی از مقاصد توریستی ایرانیان است. یکی از جاذبه‌های محبوب در استانبول که در بین سایر مناطق عظمت و زیبایی و تاریخ بیشتری دارد؛ برج گالاتا است. این بنا بر روی تپه‌ای در منطقه بیوغلو ساخته شده است و مشرف به شاخ طلایی و Bosphorus است.

برج گالاتا

تاریخچه برج گالاتا
ابن برج سنگی در وسط شهر استانبول قرار گرفته است. اگر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کنیم؛ برج گالاتا در بخش اروپایی قرار دارد و در خیابان استقلال واقع شده است. این منطقه یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها در استانبول است؛ خیابان‌های باریک و متعددی که با سنگفرش تزیین شده و زیبایی آن را بیشتر کرده است؛ علاوه بر این کوچه‌ها مملو از کافه‌ها و رستوران‌ها و گالری‌های هنری است.

نام گالاتا Galata از gala تشکیل شده که در یونانی به معنای شیر است؛ البته هنوز دلیل و تاریخچه خاصی برای انتخاب این نام وجود ندارد. علاوه بر این ممکن است این نام از کلمه ایتالیایی calata به معنای ” جاده منتهی به دریا” گرفته شده باشد.

برج گالاتا از سال 1348 میلادی وجود داشته و هنوز هم بهترین منظره پانوراما از شهر را نشان می‌دهد. این برج سنگی در استانبول ترکیه قرار دارد و در ابتدا به برج مسیح شهرت داشته است. ارتفاع این برج قدمی 67 متر است و از آن به‌عنوان برج دیدبانی در شهر استفاده می‌کردند؛ بالکن زیبا این برج دارای نمای 360 درجه‌ای فوق‌العاده‌ای است.

برج گالاتا

در سال 1509 میلادی این برج به علت زمین‌لرزه به شدت آسیب دید؛ اما توسط معمار مشهور عثمانی به نام هایردین مرمت شد. در زمان سلطنت عثمانی سلطان سلیمان باشکوه، برج دارای اهداف بسیار متفاوتی بود، زیرا از آن برای نگهداری زندانیانی استفاده می‌کردند؛ اما در اواخر قرن شانزدهم، اخترشناس، تاجی الدین افندی، یک رصدخانه در قسمت فوقانی آن اضافه کرده و آن را به یک رصدخانه نجومی تبدیل کرد. این رصدخانه 400 سال پیش بسته شد و از این برج بار دیگر برای زندانیان جنگ‌های مسیحی استفاده می‌کردند و افراد را به صورت برده در آن نگه می‌داشتند.

بهترین زمان برای بازدید از برج گالاتا
به طور کلی اگر برای تفریح و بازدید از مکان‌های دیدنی به استانبول می‌روید؛ بهترین زمان بهار و پاییز است؛ هوا مطبوع است و میانگین دما 15 درجه سانتی گراد می‌باشد؛ البته در بهار جمعیت زیادی به استانبول می‌روند و این تعداد در پاییز کمتر است؛ در فصل بهار به ویژه در ماه آوریل شما می‌توانید به استانبول سفر کرده و علاوه بر بازدید از گالاتا، از جشنواره‌های بین‌المللی آن نیز دیدن کنید.

برج گالاتا

تابستان بدترین زمان برای مسافرت به استانبول است؛ زیرا هم هوا گرم است و هم سیل عظیمی از گردشگران به این کشور هجوم آورده‌اند و قیمت هتل‌ها نیز زیادتر می‌باشد.

بازدید از برج گالاتا، هرروز و در تمام طول روز امکان‌پذیر است؛ اما از آنجا که یک مکان گردشگری محبوب در ترکیه است، همیشه سیل عظیمی از افراد در آن جا حضور دارند و ممکن است با صف‌های طولانی مواجه شوید. بنابراین اگر دوست ندارید معطل شوید؛ بهتر است صبح زود برای دیدن این برج اقدام نمایید. در این زمان برج باز است و کمتر کسی برای تماشای آن به گالاتا آمده است.

البته قبل از غروب خورشید منظره این برج بسیار زیبا است و یکی از بهترین زمان‌ها برای عکاسی به حساب می‌آید؛ در این زمان کل استانبول در حال تغییر رنگ و هنرنمایی خورشید است.

هزینه ورود به برج گالاتا در حال حاضر 25 لیر ترکیه (9 دلار آمریکا، 8 یورو یا 6 پوند است). شما می‌توانید برای رفتن به بالا برج از آسانسور استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.