سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

بهترین شهر سوئد برای زندگی

برای انتخاب کشور و شهر مناسب برای زندگی، باید فاکتورهای بسیار زیادی را در نظر گرفته و برای خود اولویت‌بندی کنید؛ عواملی مانند محیط زندگی، شرایط اجاره و خرید مسکن، درآمد، اوقات فراغت، سلامت و بهداشت، فعالیت‌های مدنی و روابط اجتماعی، اشتغال، امنیت و آموزش و … در این انتخاب تأثیر می‌گذارند و نباید چشم‌بسته به یک محیط جدید قدم گذاشت.

کشور سوئد ازجمله کشورهای اروپایی است که مقصد محبوبی برای مهاجران می‌باشد. کشور سوئد شهرهای مختلفی دارد که ازنظر شرایط زندگی، کار، آب‌وهوا، امکانات و سایر ویژگی‌ها باهم بسیار متفاوت هستند. بنابراین اگر قصد دارید برای زندگی و کار به کشور سوئد بروید؛ بهتر است قبل از انتخاب شهر موردنظرتان در مورد ویژگی‌های آن بیشتر مطالعه کنید. مثلاً در برخی شهرهای سوئد، قیمت خانه ارزان‌تر است، شرایط حمل‌ونقل عمومی آسان‌تر بوده و تعداد رستوران‌ها، مغازه و مدارس پیشرفته بیشتری دارد، همچنین آب‌وهوای آن مساعد بوده و برای زندگی شرایط بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مطلب قصد داریم بهترین شهرهای سوئد برای زندگی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اطلاعات کلی در مورد کشور سوئد

به‌طورکلی بهتر است قبل از سفر به سوئد نکات زیر را در نظر بگیرید:
بیشترین مهاجران کشور سوئد را فنلاندی‌ها تشکیل می‌دهند و این موضوع باعث شده تا مردم سوئد نسبت به مهاجران عادی‌تر برخورد کرده و طبق آمار ارتباط خوبی با مهاجران داشته باشند. به‌طورکلی کشور سوئد آب‌وهوای معتدلی دارد؛ این کشور ازنظر جغرافیایی به‌صورت شمالی و جنوبی است. بنابراین شهرهای شمالی آن آب‌وهوای سردتری دارند و به همین منظور شهرهای جنوبی آن پرجمعیت‌تر است. سوئد با توجه به موقعیت مکانی که دارد زمستان‌هایی سرد و تاریک را پشت سر می‌گذارد. در برخی از شهرهای این کشور در فصل زمستان سه ساعت در روز روشن است، هر چه قدر زمستان سرد و تاریک و دلگیر است، تابستان در سوئد بسیار گرم و مطبوع می‌باشد.

اکثریت مردم سوئد به زبان انگلیسی مسلط هستند. بنابراین اگر زبان سوئدی بلد نیستید؛ می‌توانید سال‌های سال بدون دردسر در این کشور زندگی کرده و با اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید. ازنظر تعادل کار و زندگی، تعطیلات در تمام شهرهای سوئد، حدود 5 هفته در سال است؛ علاوه بر این تعدادی از روزها به دلیل مناسبت‌های ملی تعطیل می‌باشند.

استکهلم (Stockholm)
استکهلم
استکهلم

• هزینه زندگی: بسیار زیاد
• سرعت اینترنت: خوب
• آب‌وهوا: زمستان‌های سرد و تاریک، تابستان‌های متعادل (به‌طورکلی نسبت به شهرهای دیگر سوئد آب‌وهوای متعادل‌تری دارد)
• کیفیت هوا: خوب
• امنیت: خوب
• کیفیت زندگی: خوب
• ترافیک: بسیار کم
• معیار شادی ساکنان: عالی
• برخورد با خارجی‌ها: خوب
• آزادی بیان: عالی

شهر استکهلم مرکز کشور سوئد و یک مکان ایده‌آل اما گران برای زندگی کردن است. این شهر تمیز و زیبا، شرایط زندگی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد، خانه‌هایی که برای خرید و اجاره ارائه می‌شوند؛ اصولاً امکانات خوب و قابل قبولی دارند. البته هزینه اجاره و خرید خانه در این شهر نسبت به سایر کشورهای غربی گران‌تر است، بنابراین اگر ازنظر هزینه مشکلی ندارید شهر استکهلم انتخاب خوبی است.

همان‌طور که اشاره کردیم زمستان در شهر استکهلم طولانی است و برخی از روزهای زمستان تنها 6 ساعت در روز روشن است، البته تابستان‌های زیبا و دل‌نشینی دارد. به‌طورکلی آب‌وهوای استکهلم با توجه به جبهه‌های هوای گرم خلیج مکزیک متعادل‌تر از شهرهای دیگر است. تابستان‌ها دمای هوا 20 تا 23 درجه سانتی‌گراد و در برخی اوقات تا 25 درجه نیز افزایش می‌یابد. در زمستان‌ها نیز هوایی به سردی منفی 3 درجه تا یک درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنید که در بدترین شرایط به منفی 14 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

یک سوم فضای شهر استکهلم را درختان و فضای سبز تشکیل داده است، در این شهر تعداد زیادی پارک وجود دارد که مکان زیبایی برای گذراندن اوقات فراغت با فرزندان است. رستوران‌ها، کافه‌ها و جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی زیادی در این شهر قرار دارد؛ همه جای استکهلم شلوغ نیست و بخش‌های آرامی هم می‌توانید پیدا کنید.

شهر استکهلم سوئد ازنظر امنیت نیز بسیار بالا است؛ میزان جرم و جنایات در آن کم است و یکی از امن‌ترین پایتخت‌های اروپا به‌حساب می‌آید. ازنظر فرهنگی در این شهر بسیار کار شده؛ موزه‌ها و نمایشگاه‌های بسیاری زیادی در استکهلم و اطراف آن وجود دارند که هزینه ورودی آن بسیار کم و یا رایگان است. شما می‌توانید برای تردد در شهر از دوچرخه‌های اجاره‌ای استفاده کنید و در ماه‌های گرم سال در پارک‌ها کنسرت‌ها و نمایش‌های رایگان را تماشا کنید. دانشگاه‌ها و مدارس موجود در استکهلم سطح علمی بالایی دارند .

گوتنبرگ (Gothenburg)
گوتنبرگ
گوتنبرگ

• هزینه زندگی: نسبتاً زیاد
• سرعت اینترنت: خوب
• آب‌وهوا: زمستان‌های خیلی سرد و تاریک، تابستان‌های متعادل
• کیفیت هوا: خوب
• امنیت: خوب
• کیفیت زندگی: خوب
• ترافیک: بسیار کم
• معیار شادی ساکنان: عالی
• برخورد با خارجی‌ها: خوب
• آزادی بیان: عالی

اگر شما عاشق طبیعت و تاریخ هستید، گوتنبرگ سوئد یک انتخاب خوب به‌حساب می‌آید. گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد است. تابستان‌های این شهر بسیار دلنشین و زیبا است، اما در زمستان‌ها ممکن است از مهاجرت خود به گوتنبرگ پشیمان شوید. زمستان‌های گوتنبرگ اغلب سرد است اما باران کمی می‌بارد. دمای هوا در سردترین حالت در شهر گوتنبرگ به منفی هشت درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ اما در بیشتر اوقات دما صفر درجه است. هوا در گوتنبرگ مرطوب بوده و ممکن است رطوبت آن برای افرادی که در کشورهای خشک زندگی می‌کنند غیرقابل تحمل باشد. دمای هوا در تابستان‌های گوتنبرگ 10 تا 25 درجه سانتی‌گراد است.

کافه‌ها و مغازه‌های بسیار زیادی در خیابان‌های شهر وجود دارند که شما را سرگرم می‌کنند. حمل‌ونقل عمومی در آن خوب است و شما می‌توانید با قطار و اتوبوس به بیشتر نقاط شهر بروید. رستوران‌های تایلندی و سوشی در این شهر بسیار رواج دارد.
این شهر همانند استکهلم هزینه زندگی بالایی دارد؛ اما می‌توانید به‌راحتی آن را مدیریت کنید. مثلاً می‌توانید از خانه‌های آپارتمانی استفاده کنید تا اجاره خانه‌تان کمتر شود. در روزهای گرم سال می‌توانید به جای استفاده از حمل‌ونقل عمومی از دوچرخه استفاده کنید؛ سعی کنید در رستوران‌ها گران‌قیمت غذا نخورید.

مالمو (Malmø)
مالمو
مالمو

• هزینه زندگی: متوسط
• سرعت اینترنت: عالی
• آب‌وهوا: زمستان‌های سرد، تابستان‌های متعادل
• کیفیت هوا: خوب
• امنیت: خوب
• کیفیت زندگی: خوب
• ترافیک: بسیار کم
• معیار شادی ساکنان: عالی
• برخورد با خارجی‌ها: خوب
• آزادی بیان: عالی

شهر مالمو یکی از شهرهای جنوبی کشور سوئد است که آب‌وهوای مساعدتری دارد و از این نظر برای افرادی مناسب‌تر است که تحمل سرما را ندارند. شهر مالمو سومین شهر بزرگ کشور سوئد می‌باشد که جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد؛ بنابراین با اقامت در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آن استفاده کنید. فضای این شهر نسبت به شهر قبلی آرام‌تر است و هزینه‌های زندگی در آن نیز کمتر می‌باشد. نزدیکی شهر مالمو به شهر کپنهاگ باعث نزدیکی فرهنگ این دو شهر سوئد شده است. فاصله زمانی این دو شهر توسط قطار به مدت 35 دقیقه می‌باشد و می‌توانید از این مسیر به شهر مالمو بروید. امنیت در شهر مالمو همانند سایر شهرهای سوئد زیاد است.

اوپسالا (Uppsala)
اوپسالا
اوپسالا

اوپسلا یکی از شهرهای مرکزی کشور سوئد است که بیشتر اعتبار و شهرت خود را مدیون دانشگاهش می‌باشد. دانشگاه اوپسالا یکی از دانشگاه‌های قدیمی سوئد است که هرساله دانشجویان زیادی را جذب می‌کند. امنیت یکی از موارد مهم و اساسی است که در شهر اوپسالا به آن توجه می‌شود؛ بنابراین اگر برای زندگی خود در کشور سوئد، به دنبال یک مکان امن، آموزشی و آرام می‌گردید، بهتر است اوپسالا را انتخاب کنید.

سولنا (Solna)
سولنا
سولنا

در شمال استکهلم یک شهر زیبا به نام سولنا وجود دارد که یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت به سوئد است. هزینه زندگی در این شهر بسیار کمتر از شهرهای دیگر سوئد می‌باشد. اگر محل کارتان در استکهلم است، اما به دنبال مکان ساکت‌تر و ارزان‌تری برای اقامت هستید، می‌توانید شهر سولنا را انتخاب کنید. ازنظر مقیاس این شهر یکی از کوچک‌ترین شهرهای سوئد می‌باشد. همان‌قدر که هزینه در این شهر پایین است ممکن است امکانات و قابلیت‌های کمتری را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین از شهر کوچک سولنا انتظار امکانات استکهلم را نداشته باشید. این شهر کوچک با بافت سنتی و غیر مدرن خود می‌تواند مکان آرامش‌بخش و امنی برای شما به وجود بیاورد.

منبع: www.icaerodesign.com

4 نظرات
  1. سعیده عزیزی می گوید

    ممنون عزیزم خیلی عالی بیان و نشر کردید.
    من و فامیلی میخواهیم از ناروی به سویدن سفر کنیم و زندگی کنیم. اما میان استاکهولم و یوتبوری نمیدانیم کدامش را انتخاب کنیم. من با فامیلم دوپسر دو دختر ۱۳،۱۲،۱۱، و ۶ ساله دارم . اینجا در ناروی خیلی تنها و برایمان خسته کن شده . دوست داریم شهری باشد که برای مان خوش بگذرد کنی پرنفوس و با رستورانت ها و امکانات عمل و نقل زیاد و حزینه کم باشد. لطف کرده بگ‌هید. کدام شهر برای ما بهتر است. استاکهولم یا یوتبوری ؟.

  2. مریم می گوید

    solna شهر نیست یک ناحیه از استکهلم مثل شهرک غرب در تهران

  3. آریانا می گوید

    خواهش میکنم بگید در سوئد کدام شهر گرمتر و خوش آب و هوا تره من نمیتونم سرما رو تحمل کنم یا اینکه زود تاریک بشه

  4. سعید می گوید

    اطلاعات را اصلاح کنید
    ظاهرا گوتنبرگ گرم تر از استکهلم است ، هم کنار دریای شمال است و هم حدود 200 کیلومتر جنوب تر از استکهلم است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.