سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

راهنمای سفر به کشور پهناور چین

نکات و راهنمای اصلی برای سفر به چین تا میزان زیادی به نوع سفر شما بستگی دارد. آیا اهل مسافرت‌های لوکس هستید و یا تنها با یک کوله پشتی سفر می‌کنید؟ آیا سفر به چین برای مقاصد تجاری‌تان است یا تفریحی؟ ترجیح می‌دهید به کدام شهرهای چین بروید؟ به طور مثال امروزه کتاب‌های گوناگونی به عنوان راهنمای مسافرت به چین در آمازون به فروش می‌رسند که تنها نکات سفر به شهرهای خاصی مانند شانگهای یا هنگ‌کنگ را ارائه می‌دهند؛ اما ما در این مطلب سعی کردیم؛ راهنمای سفر به چین را به شما ارائه دهیم تا با اطلاعات بیشتری به این کشور افسانه‌ای بروید.

راهنمای سفر به چین

چین یک کشور پهناور و پرجمعیت است که دوره رشد و تحول سریعی را تجربه کرده است؛ امروزه تعداد زیادی از گردشگران از سراسر جهان به کشور چین سفر می‌کنند تا از پیشینه و مکان‌های دیدنی این کشور بازدید کنند. درصورتی‌که قصد مسافرت به کشور چین را دارید؛ بهتر است برخی نکات کاربردی را بدانید تا با اطلاعات بیشتری وارد این کشور شده و از سفرتان لذت ببرید. در این مطلب شما را با راهنمای جامع و کامل سفر به چین آشنا می‌کنیم.

چین یک کشور وسیع آسیایی است که از نظر بزرگی بعد از کشورهای روسیه و کانادا، در رتبه سوم جهان قرار می‌گیرد. این کشور بزرگ از نظر جغرافیایی با کره شمالی، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، افغانستان و تاجیکستان، پاکستان، نپال و هند، بوتان، لائوس، برمه و ویتنام مرز خاکی و با کشورهای مانند ژاپن، برونئی، کره جنوبی، فیلیپین، اندونزی و مالزی مرز آبی دارد.

بهترین زمان برای مسافرت به کشور چین

کشور چین دارای دو هفته تعطیلات مهم و چندین تعطیلات جزئی ملی در طول سال است. جشنواره بهار و تعطیلات سال نو آن‌ها در ژانویه و فوریه است و تعطیلات ملی در اولین هفته ماه اکتبر می‌باشد. در تعطیلات، بومیان چینی به مسافرت می‌روند و همین امر باعث شلوغی شهرهای مختلف، قطارها و خیابان‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است زمانی غیر از تعطیلات رسمی، را برای مسافرت به چین در نظر بگیرید.

آب‌وهوای کشور چین در تابستان خوب و مناسب است؛ اما رطوبت هوا غیرقابل تحمل می‌باشد. کشور چین در فصل تابستان بسیار شلوغ است و توریست‌های بسیار زیادی وارد کشور می‌شوند؛ اما شما می‌توانید در اواخر اکتبر تا مارس به چین سفر کنید؛ در این برهه زمانی، هم توریست کمتری در کشور چین حضور دارند و هم دمای هوا خنک‌تر شده است.

راهنمای سفر به چین
در چین پول نقد به همراه داشته باشید

اگرچه بیشتر رستوران‌های بزرگ و هتل‌ها کارت‌های اعتباری را قبول می‌کنند؛ اما در بیشتر موارد بهتر است پول نقد به همراه داشته باشید. واحد رسمی پول چین یوان است. شما می‌توانید در برخی شهرهای بزرگ چین به خودپردازهای بین المللی دسترسی داشته باشید؛ اما این خودپردازها در تمام کشور چین وجود ندارند.

 از یک برنامه مترجم استفاده کنید

مانع زبان یکی از بزرگ‌ترین و اولین مانع مسافرت، به کشور چین است. بنابراین یادگیری چند عبارت در زبان چینی می‌تواند مفید باشد. چین دو زبان اصلی دارد، ماندارین و کانتونی (که بیشتر در هنگ کنگ صحبت می‌شود). تقریباً تعداد کمی از افراد در چین به زبان انگلیسی مسلط هستند؛ بنابراین برای برقراری ارتباط بهتر است از یک برنامه مترجم چینی استفاده کنید.

وسایل موردنیاز برای مسافرت به چین را به همراه داشته باشید

ازآنجایی‌که هوای کشور چین از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر، آب‌وهوای شهر و منطقه موردنظر را بررسی کرده و متناسب با آن لباس به همراه داشته باشید. اغلب لباس‌ها در چین دارای سایز و اندازه‌های کوچک و متوسط هستند؛ بنابراین اگر سایز لباستان خیلی بزرگ است؛ پیدا کردن لباس برای شما اندکی سخت می‌شود.

  • کفش‌های مناسبی بپوشید؛ زیرا ممکن است مسیرهای طولانی را پیاده‌روی کنید.
  • داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن و سایر داروهای مسافرتی به همراه داشته باشید.
  • وسایل بهداشتی مانند شوینده، شامپو و … نیز مهم است. شما می‌توانید این وسایل را در چین بخرید؛ اما اگر زبان چینی بلد نباشید؛ ممکن است به مشکل بربخورید.
یک سیم کارت چینی تهیه کنید

گشت و گذار در کشور چین با استفاده از برنامه‌هایی مانند گوگل مپ و Baidu Maps (رقیب چینی Google) سفر را آسان‌تر می‌کند؛ برای استفاده از این برنامه‌ها، بهتر است از داده و اینترنت همراه سیم کارت‌های چینی استفاده کنید. زیرا این برنامه‌ها امکان استفاده آفلاین از نقشه‌های جدید و خارج از کشور را در اختیار شما قرار نمی‌دهند؛ مگر آنکه قبلاً آن‌ها را دانلود کرده باشید. برنامه ناوبری چینی این امکان را به شما می‌دهد که میزان ترافیک در خیابان‌های چین را با استفاده از اینترنت داده، بررسی کنید. می‌توانید از فروشگاه‌های تلفن همراه در خیابان‌های شهر، کمک خواسته و از آن‌ها سیم کارت را تهیه کنید و متناسب با مدت زمان اقامتتان در چین، از طرح‌های اینترنتی استفاده نمایید.

دچار شوک فرهنگی نشوید

سبک زندگی در چین با بسیاری از کشورهای غربی و خاورمیانه متفاوت است؛ بنابراین قبل از مسافرت به چین بهتر است در مورد آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این کشور اطلاعاتی به دست بیاورید. علاوه بر این از آنجایی که این کشور بزرگ و پرجمعیت است؛ ترافیک شدید و آلودگی هوای سنگینی را تجربه می‌کند؛ بنابراین بهتر است برای محافظت از ریه‌های خود ماسک‌های مخصوص داشته باشید.

چین

مراقب خودتان باشید

برخلاف شهرهای بزرگ چین، در روستاها و شهرهای کوچک، بومی‌ها افراد غریبه کمتری دیده‌اند و ممکن است در برخورد با شما عکس‌العمل نشان دهند و با شما عکس بگیرند. سعی کنید مؤدب باشید؛ اما جانب احتیاط را نیز رعایت کرده و مراقب وسایل خود باشید و پول و وسایل گران‌بها را در جیب پشت کوله‌تان قرار ندهید. از نظر سلامتی نیز سعی کنید در طول سفر مریض نشوید. همانطور که اشاره شد؛ هوای این کشور آلوده است و بهتر است در شهرهای بزرگ از ماسک استفاده کنید. به هیچ وجه غذاهای خیابانی نخورید؛ زیرا از نظر بهداشتی تأیید نشده‌اند. اگر معده ضعیفی دارید؛ سعی کنید غذای سنتی چینی را امتحان نکنید.

سیستم بیمارستانی در چین قابل‌قبول است؛ برخی کلینیک‌ها برای افراد خارجی در نظر گرفته شده و اگر چه هزینه بیشتری دریافت می‌کنند؛ اما کارکنان آن‌ها به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. برای دریافت دارو از داروخانه بهتر است یک برنامه مترجم همراه داشته باشید.

در طول روز آب کافی بنوشید؛ اگر در تابستان به چین سفر می‌کنید؛ دمای هوا تا 40 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید؛ بنابراین بهتر است بیشتر از دو لیتر در روز آب بخورید. آب شیر را مستقیماً ننوشید و سعی کنید بعد از جوشاندن آن را میل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.