سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

سفر به قطر، میزبان جام جهانی

قطر یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان از نظر مساحت است؛ این کشور با توجه به منابع طبیعی و مساحت کمی که دارد؛ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان نیز به حساب می‌آید. همه روزه تعداد زیادی از مسافران به دلایل کاری و گردشی به این کشور سفر می‌کنند. مردم غالباً به دلیل فرصت‌های شغلی زیادتر و محدودیت‌های مالیاتی کمتر، دوست دارند در قطر زندگی کنند؛ با ما همراه باشید تا با قطر، این کشور کوچک اما ثروتمند بیشتر آشنا شوید.

 اطلاعات جامع در مورد کشور قطر

قطر یک کشور زیبا و کوچک است؛ بهتر است قبل از مسافرت به این کشور در مورد آداب و رسوم و سایر ویژگی‌های این کشور اطلاعاتی را به دست بیاورید. به یاد داشته باشید که قطر یک کشور اسلامی است و قوانین و مقررات اعتقادی در آن بسیار رعایت می‌شود؛ این قوانین شامل خوردن و آشامیدن، نحوه لباس پوشیدن و نحوه سفر کردن شما است.

این کشور کوچک و ثروتمند در خاورمیانه قرار دارد و به صورت یک شبه جزیره تنها با عربستان مرز خاکی دارد و دور تا دور آن را آب‌های خلیج همیشه فارس فرا گرفته‌ است. دوحه پایتخت قطر است، در این شهر شما می‌توانید به انواع ورزش‌های بیابانی، ورزش‌های آبی، تجهیزات وزشی مدرن، موزه‌های تاریخی و مشاهده جاذبه‌های دیگر بپردازید. کشور قطر، یک کشور پیشرفته با بیش از 2 میلیون بازدید کننده در سال توانسته مرکز توجه گردشگران از نقاط مختلف کره زمین باشد؛ در سال 2018 با توجه به محدودیت‌های این کشور برای ورود مسافران بیش از 1.8 میلیون نفر وارد قطر شدند.

طبق آمار در تاریخ 7 مارس 2019، جمعیت قطر بر اساس آخرین تخمین‌های سازمان ملل متحد 2728012 نفر است و این کشور را به 143 مین کشور پرجمعیت جهان تبدیل کرده است. قطری‌ها کمتر از 15٪ از کل جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، به دنبال آن 13٪ دیگر عرب، 24٪ هندی، 11٪ فیلیپینی، 16٪ نپالی، 5٪ سریلانکا و 5٪ بنگلادش هستند. به علت هجوم کارگران مرد در این کشور زنان تنها 25 درصد از جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهند؛ از نظر مذهبی، 67.7٪ از جمعیت ساکن قطر مسلمان هستند و پس از آن 13.8٪ هندو، 13.8٪ مسیحی، 3.1٪، بودایی، کمتر از 1٪ ادیان یهودی می‌باشند.

حاکمیت قطر

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی حاکم قطر است؛ این کشور سلطنتی است و حاکم آن جانشین پدرش شده است و از سال 1995 حکومت می‌کند.

زبان رسمی قطر

زبان رسمی مردم قطر، عربی است. بااین حال زبان انگلیسی در این کشور به خوبی صحبت می‌شود؛ در واقع زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم این کشور به حساب می‌آید.

آب‌وهوای قطر و بهترین زمان برای مسافرت به قطر

آب‌وهوای قطر گرم و مرطوب است؛ تابستان‌های گرم و شرجی دارد و زمستان‌های آن سرد است. آب و هوای قطر در سراسر آن تقریباً یکنواخت است؛ در ماه‌های دسامبر تا فوریه هوا سردتر است و تابستان‌ها از آوریل تا اکتبر آب و هوا متغیر می‌باشد. گرم‌ترین ماه‌های سال در قطر، ماه‌های ژوئن و جولای  است؛ اواسط جولای گرم‌ترین زمان در قطر است که در برخی از روزهای آن درجه هوا به 43.3 درجه سانتی گراد می‌رسد و شب‌ها نیز به ندرت هوا تا 33 درجه خنک‌تر خواهد شد.

تابستان‌های قطر فوق‌العاده گرم است؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید در این جهنم اسیر شوید بهتر است بین ماه‌های نوامبر تا آوریل به قطر سفر کنید. سفر در این زمان به قطر بسیار دلنشین است؛ درجه حرارت در روزها کاهش می‌یابد و عصرها نیز ممکن است هوا سردتر شود. با بیان اینکه نوامبر تا اوایل آوریل بهترین زمان برای بازدید از قطر است، باید به این نکته نیز اشاره کرد که ممکن است بارندگی‌هایی رخ دهد، باران‌هایی که همراه با رعد و برق‌های شدید می‌باشد.

پول قطر

واحد پول قطر ریال است. اسکناس‌های بانکی در این کشور در مقادیر 5، 50، 100 و 500 ریالی موجود می‌باشد. کشور قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است؛ این کشور با وجود ذخایر گاز طبیعی و ذخایر ارزشمند نفتی و جغرافیای کوچکی که دارد یکی از ثروتمندترین کشور در جهان محسوب می‌شود.

فرهنگ در قطر

همانطور که در ابتدا اشاره شد؛ این کشور به عنوان یک کشور اسلامی تأکید زیادی بر فرهنگ‌ها و سنت‌ها دارد؛ از نظر پوشش زنان باید لباسی بپوشند که بدنشان را بپوشاند به‌طوری که شانه‌ها، بازو زانوهای آن مشخص نشود؛ اما در برخی مناطق مانند هتل‌ها پوشش آزادتر است؛ در زمان احوالپرسی مراقب باشید؛ زیرا همه زنان و مردان قطری با جنس مخالف خود دست نمی‌دهند.

هفته کاری در قطر از روز یکشنبه شروع شده و تا پنج شنبه ادامه دارد. دفاتر دولتی از هفت صبح تا 2 بعد هر فعالیت می‌کنند؛ اما این زمان در ماه مبارک رمضان ممکن است تغییر کند؛ علاوه بر این، مراکز خرید و سایر مکان‌های این کشور به طور معمول از ده صبح تا ده شب با هستند.

قطر و جام جهانی 2022

این کشور توانسته در زمینه‌های مختلفی پیشرفت کند و با سرمایه گذاری در زمینه‌های دیگر، علاوه بر فروش گاز و نفت درامد هنگفتی را وارد کشور کند. یکی از این اتفاقات مهم که قرار است در سال‌های آتی در قطر رخ دهد؛ برگزاری مسابقات جام جهانی است. کشور قطر توانسته امتیاز برگزاری مسابقات جام جهانی سال 2022 را به خود اختصاص دهد که بزرگ‌ترین شانس این کشور برای رشد اقتصادی آن به حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.