سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

چشمه‌های آب گرم بلو لاگون (تالاب آبی) در ایسلند

رویای گرم بلو لاگون را بشناسید

چشمانتان را ببندید و تصور کنید در یک تالاب گرم و پر از آب‌های آبی‌رنگ زیبا هستید، همان‌طور که در آب ایستاده‌اید این گرما، بخارهای زیبایی بر روی سطح آب ایجاد کرده و همه‌جا پوشیده از مِه است. شاید برای یک لحظه فکر کنید در یک سیاره بیگانه هستید، اما اینجا کره زمین است. دریاچه‌ای گرم و زیبا در ایسلند که غیرقابل توصیف می‌باشد. این تالاب ترکیب منحصربه‌فردی از آب‌وهوای خوب، آب‌درمانی و ماسک مناسب پوست، بخارآب، شنا و آب‌های گرم و آرامش‌بخش را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین بهتراست برای یک‌بار هم شده به این دریاچه سفر کنید و از این ماجراجویی شگفت‌انگیز لذت ببرید.

تالاب آبی بلو لاگون (Blue Lagoon) احتمالاً بهترین جاذبه گردشگری شناخته شده در ایسلند است. این تالاب آبی یک مرکز آب‌درمانی بسیار محبوب بوده و آب‌های این چشمه‌ها، گرم و درجه آن 37 تا 39 درجه می‌باشد. آب‌های آن سرشار از سیلیس و گوگرد است که به انواع بیماری‌های پوستی کمک می‌کند. این چشمه آبگرم در یک زمین گدازه‌ای در گرینداویک در شبه جزیره‌ی ریکیانس در جنوب غربی ایسلند قرارگرفته است که از سطح مطلوبی از انرژی زمین گرمایی برخوردار است. برخلاف آنچه که مشاهده می‌کنید این چشمه‌ها مصنوعی و ساخته دست بشر است که توانسته از ویژگی‌های طبیعی، آب و مواد معدنی کف زمین استفاده کرده و به‌صورت کاملاً طبیعی چشمه‌های آب گرم  طراحی کند. آب‌ها از زیر زمین بیرون آمده و  به‌صورت کاملاً طبیعی توسط افراد به بخش‌های مختلفان هدایت شده است. آب در تالاب آبی به‌طور کامل در هر 48 ساعت تجدید می‌شود. نکته جالب‌توجه این است که این چشمه‌ها در تمام ماه سال باز است، با توجه به آب‌وهوای سرد ایسلند، فرقی ندارد هوا آفتابی است یا برفی، شما می‌توانید به این چشمه‌های آب گرم رفته و در آب‌های سرشار از مواد معدنی و گرم آن شنا کنید و از منظره‌ها لذت ببرید..

 

مواد موجود در آب‌های به بلو لوگان

سیلیکا(SiO2) mg/kg251  کلر(Cl) 15.740
سدیم(Na) 7.643 فلوئور(F) 0.2
پتاسیم(K) 1.117 سولفات(SO4) 31.8
کلسیم(Ca) 1.274 کربن دی‌اکسید(CO2) 11.4
منیزیم(Mg) 0.6 جمع کل 25.800

 

تالاب آبی از بسیاری جهات منحصربه‌فرد است. کف تالاب با سیلیس پوشیده شده و در نتیجه دارای بافت نرم است. بسیاری از بازدیدکنندگان تمایل دارند سیلیس را به چهره و بدن خود بمالند که بسیار طبیعی و مفید بوده و خاصیت درمانی دارد. سیلیکا ماده سفیدرنگی است که به‌احتمال‌زیاد آن را در تصاویر بر روی پوست صورت مراجعه‌کنندگان دیده‌اید. بنابراین بهتر است از مکان‌هایی که جمعیت کمتری در حال شنا هستند، این سیلیکا را از روی کف آب بردارید. اما در برخی از نواحی تالاب، ظرف‌های پر از ماده سیلیکا در اطراف تالاب قرار داده‌اند تا از آن برای صورتتان استفاده کنید. رنگ آب در واقع به علت وجود این ماده، سفیدرنگ است و رنگ آبی آن به دلیل نور و خطای دید می‌باشد. این ماده برای پوست بسیار مفید است، کلاژن پوست را تحریک کرده و باعث جوان‌سازی آن می‌شوند.

باوجود زیبایی‌های بسیار زیاد این منطقه به دلیل وجود گوگرد در آب، بوی ناخوشایند و شبیه به بوی تخم‌مرغ آب پز می دهد، اما نگران نباشید. زیبایی این دریاچه به‌قدری چشمگیر است که بوی آن را حس نخواهید کرد.

عمق آب در تمام قسمت‌های این دریاچه یکسان نیست. کم‌عمق‌ترین قسمت این دریاچه نیم متر و عمیق‌ترین آن تا یک متر و 60 سانتی‌متر عمق دارد بنابراین باید مراقب باشید.

بهترین زمان برای رفتن به این چشمه‌های آب گرم کاملاً سلیقه‌ای است. مثلاً در شب‌های زمستان که سطح زمین پوشیده از برف است و آب گرم لذت‌بخش‌تر می‌باشد. در این فصل سال ستاره‌ها و نورهای شمالی نیز آسمان این تالاب را زیباتر می‌کند. اما تالار آبی در ساعت‌های ابتدایی صبح و قبل از ساعت 9 بسیار خلوت می‌باشد بنابراین اگر از شلوغی بیزارید، بهتر است صبح‌ها به این چشمه‌های زیبا سربزنید.

نکات مهم در مورد منطقه تالاب آبی  ایسلند

  • برای برنامه‌ریزی و رفتن به تالاب آبی، باید از چند هفته قبل رزرو کرده و بلیت تهیه کنید.
  • شما نمی‌توانید نوشیدنی و یا غذا را به داخلِ محوطه چشمه‌ها ببرید، اما در اینجا مکان‌هایی در نظر گرفته شده که نوشیدنی‌های موردنظر را در اختیارتان می‌گذارد.
  • وسایل مخصوص شنا در دسترس است.
  • بهتر است موهایتان ا در آب رها نکنید و با آب در تماس نباشد؛ گوگرد موجود در آب ممکن است به موهایتان آسیب بزند و همچنین سیلیکا نیز باعث خشک شدن موهایتان می‌شود.
  • در این محل، مکان‌هایی برای ماساژ به‌وسیله افراد خبره در نظر گرفته شده است که امتحان آن خالی از لطف نیست.
  • آبشار و سونا نیز در این چشمه‌ها ساخته‌شده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • شما می‌توانید دوربین را به محوطه ببرید، اما بهتر است از دوربین‌های ضد آب و یا از پوشش‌های محافظ استفاده کنید. برخی از افرادی که در آنجا حضور دارند، به‌صورت رایگان از شما عکس گرفته و آن را به ایمیلتان می‌فرستند.
  • در این تالاب نیاز به کیف پول نیست و تمام پرداخت‌ها از طریق دست بندهای هوشمند انجام می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.