سایت خبری، اطلاع رسانی و تجاری پرشیا

آبشار چم آو در استان ایلام

دامان پُرمهر طبیعت در سراسر جهان همواره مأمن گرمی برای بشریت بوده است. چه در گذشته‌های دور که زیست آدمی در دل طبیعت رقم می‌خورد؛ چه امروزه که بشر پس از فراز و فرودهای فراوان و پیشرفت در عرصه‌ی تکنولوژی توانسته است سقفی بر اساس امیال و خلاقیت خود طرح‌ریزی کند و همچنان نیازمند مواد اولیه‌ای است که از دل طبیعت استخراج می‌کند. امروزه بشر نه تنها برای رفع نیازهای اولیه‌ی خود، بلکه برای کسب آرامش و پاکسازی روح و روان خود از فشارها و تنش‌های زندگی شهری به طبیعت نیازمند است و از آن بهره می‌جوید.

ایران کشوری است چهار فصل که در هر گوشه و کنار از آن شگفتی‌های طبیعی فراوانی نهفته است که برخی از آن هنوز آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و به همین سبب همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. تصوری نادرست در مورد زیبایی‌های طبیعی این کشور پهناور وجود دارد که بر اساس آن عموم مردم باور دارند که تنها خطه‌ی شمالی ایران است که از این زیبایی‌ها بهره برده است. در ایام تعطیلات شاهد هجوم مسافران زیادی به شهرهای شمالی کشور و راهبندان‌های فراوانی در جاده‌های منتهی به استان‌های واقع در شمال ایران هستیم، و این در حالی است که عده‌ی زیادی از طبیعت بکر و زیبای نقاط دیگر کشور مطلع نیستند. کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی منصحر به فرد خود دارای منابع و شگفتی‌های طبیعی فراوانی در جای‌جای سرزمین پهناور خود می‌باشد که نیازمند شناسایی و معرفی است، تا همگان از وجود چنین موهبت‌هایی مطلع شده و بهره‌مند شوند.

آبشار چم آو

یکی از این موهبت‌های طبیعی در دل استان ایلام، واقع در بخش غربی ایران نهفته است. استان ایلام در منطقه‌ای کوهستانی و نیمه‌گرم واقع شده است. ناحیه‌ی شمالی این استان دارای طبیعتی کوهستانی و جنوب آن مملو از دشت‌های وسیع است. در استان ایلام هفت آبشار طبیعی وجود دارد که آبشار «چم آو» یکی از آن‌ها است.

آبشار چم آو در استان ایلام و در موقعیت جغرافیایی E4651 N3337 واقع شده است. این آبشار در دامنه‌ی کوه برآسمان و در امتداد رود زیبای چم آو یکی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی این استان مرزی ایران است. آبشار چم آو در فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری مسیر ایلام به صالح آباد و در فاصله‌ی بین روستای چم آو و منطقه‌ی عمومی ماربره، در دل تخته سنگ‌ها قرار دارد. آبی که در این آبشار جریان دارد از کوهستان‌های استان ایلام سرچشمه گرفته و پس از گذر از مسافت کوتاهی به رودخانه‌ی گدارخوش وارد می‌شود.
برای دیدن این آبشار زیبا، باید ابتدا به استان ایلام رفته و در مسیر ایلام به صالح آباد قرار بگیرید. در این مسیر پس از گذشتن از تونلی بزرگ در سمت راست جاده، به یک مسیر فرعی ۱۵ کیلومتری خواهید رسید که شما را به روستای چم آو خواهد رساند. قبل از روستای چم آو و با طی کردن یک پیاده‌روی نیم ساعته به آبشار چم آو خواهید رسید که از دل تخته سنگ‌های کوه‌های زیبای استان ایلام به سمت پایین سرازیر شده است. آبشار پُرآب و خروشان چم آو یکی از بهترین گزینه‌های گذران اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت جاری استان ایلام است که جمعیت فراوانی را برای طبیعتگردی به خود جذب می‌کند.

در انتها این نکته لازم به ذکر است که طبیعت این منطقه همانند بسیاری از مناطق بکر و زیبای ایران به دلیل سوء مدیریت و ورود آلاینده‌های صنعتی و خانگی، دچار مشکلات زیست محیطی فراوانی گشته و خسارات جبران ناپذیر بسیاری را متحمل گشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.